خبرهای داغ:
زهرا نصیری
مسئول بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان خبرداد :
امسال بیش از24هزار دانش‌آموزاصفهانی در قالب کاروان قالب600 تا یک هزار کاروان راهیان نوراز مناطق عملیاتی جنوب بازدید می کنند.
کد خبر: ۸۵۷۸۳۱۵
|
۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان،مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان با اشاره به اینکه اعزام کاروان های راهیان نور توسط شرکت جوان سیر ایثار صورت می گیرد ادامه داد: در این زمینه کلیه اقدامات ایمنی و حمل و نقل در اتوبوس ها لحاظ شده است و بازرسان فنی این شرکت بر این موضوع دقت نظر دارند.

محمد ادیب؛ امروز درنشست خبری به مناسبت آغاز اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نوربیان داشت: اردوهای راهیان نور کاری مشترک میان آموزش و پرورش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و امسال بیش از 24 هزار نفر دانش آموز به این مناطق اعزام می شوند که تا 53 هزار نفر نیز تخمین زده شده است.

وی گفت: کاروان‌های راهیان نوری که از استان به مناطق دفاع مقدس اعزام می‌شوند در اردوگاه شهید باکری مستقر خواهند شد و اردوگاه شهید مسعودیان اهواز به عنوان اردوگاه رزرو در نظر گرفته شده است.

مسئول بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان عنوان کرد: بازدید از موزه دفاع مقدس خرمشهر، حضور در زیارتگاه‌ها و یادمان‌های مناطق طلاییه، شلمچه، اروند کنار، هویزه و معراج شهدا از برنامه‌های اردوهای راهیان نور است.

وی افزود: اعزام دانش‌آموزان به مناطق عملیاتی غرب کشور از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج دانش آموزی استان اصفهان است که امیدوار هستیم با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان محقق شود.

ادیب؛درباره برگزاری اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی گفت: دانش‌آموزان در این اردوها از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس و یادمان‌ها و زیارتگاه‌هایی همچون طلائیه، اروندکنار، هویزه، معراج الشهدای اهواز و موزه دفاع مقدس خرمشهر طی دو روز بازدید می‌کنند.

وی تاکید کرد: درهراتوبوس یک روحانی و یک راوی دوران دفاع مقدس و دو مسئول فرهنگی حضور دارند، مدیران مدارس نیز به عنوان مدیران کاروان شناخته می‌شوند، شرکت جوان سیر ایثار متولی حمل و نقل این اردوها بوده و بین 600 تا یک هزار کاروان از استان به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند.

وی بااشاره به اینکه درآموزش و پرورش بحث انتقال ارزش‌ها و مفاهیم دفاع مقدس به عنوان یک اصل شناخته می‌شود گفت:درهمین راستا برنامه‌ای نیزبا عنوان فرمانده دل‌ها از20مهر ماه تا 12 آبان‌ماه در سطح استان برگزار می‌شود که در این برنامه دانش‌آموزان پایه چهارم ابتدایی از گلستان شهدای اصفهان بازدید می‌کنند.

ادیب،بااشاره به ینکه درکتاب فارسی مقطع چهارم ابتدایی درسی با عنوان فرمانده دل‌ها به معرفی شهید خرازی می‌پردازد و ما نیز با اجرای طرح فرمانده‌ دل‌ها قصد داریم نسل جدید را با این شهید بزرگوار و در مجموع تمامی شهدا و دلاورمردی‌های آنها آشنا کنیم و در مجموع حدود پنج هزار نفر دانش‌آموز در این طرح مشارکت خواهند داشت.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان گفت: این اردو با موضوع معرفی شهید خرازی و با شرکت 5 هزار دانش‌آموز از 20 مهرماه لغایت 12 آبان‌ماه برگزار می‌شود. دانش‌آموزان با حضور 3 ساعته در گلستان شهدای اصفهان با رشادت‌های سرلشکر شهید حاج حسین خرازی آشنا می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان گفت: این برنامه با مشارکت سپاه صاحب‌الزمان(عج) و معاونت آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان و با هدف آشنایی دانش‌آموزان با درس 11 کتاب فارسی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ 63055/

ارسال نظرات
پر بیننده ها