در گفتگو با خبرگزاری بسیج مطرح شد:

کیش و مات تولیدکنندگان برابر ساختارهای نادرست/ برخی مدیران نمی خواهند تولید موفق شود

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: به دلیل ساختارهای نادرست در بخش کشاورزی نمی توان انتظار تولید موفق داشت.
کد خبر: ۸۵۷۸۱۶۰
|
۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
حجت الاسلام علی ارجمند در گفتگو با خبرنگار بسیج در کرج با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان این بخش در استان البرز، اعلام کرد: بر طبق دستور اسلام افراد مجاز به اسراف در مال، احتکار و ... نیستند و اگر این امر رخ دهد مجریان قانون اختیار دارند مال را از فرد گرفته و به قیمت روز آن را به فروش برسانند، بر همین اساس در قوانین کشور مالکیت درجه دو به شمار می رود، از سویی دیگر بر طبق قوانین موجود اگر در زمینهای بایر پنج سال کشت انجام نگیرد دولت می تواند آنرا مصادره کند.

وی افزود: با وجود موضوعات یاد شده اگر فردی علاقمند به تولید و کشاورزی باشد در ابتدا با مشکل کم آبی زمین مواجه خواهد شد، از سویی دیگر اگر در این زمین سوله ای ساخته شود برای بهره برداری و تولید به دلیل تغییر کاربری منع قانونی به وجود خواهد آمد و اینها تنها بخشی از مشکلات پیش رو برای تولیدکنندگان است.

نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه با وجود این مشکلات نمی تواند انتظار تولید داشت، تصریح کرد: گاهی اوقات ادارات مرتبط با این امر نیز به جای همراهی و همکاری ترمزی برای یکدیگر و تولیدکننده هستند.

حجت الاسلام ارجمند با انتقاد از اقتصادی نبودن تولید در شرایط فعلی، گفت: یارانه بخش کشاورزی به درستی حاصل نمی شود، کشاورزی نیز برای تامین منابع تولید خود باید از بانکها وام دریافت کند که به دلیل سود بالا و باز پرداخت هنگفت برای کشاورز توجیه اقتصادی نخواهد داشت به همین دلیل ساختارهای موجود به سمتی حرکت می کند که واردات از تولید بیشتر می شود و از این موضوع نباید غافل شد که برخی مدیران نیز به دلیل ارتباطاتی که دارند نمی خواهد تولید موفق باشد.

وی در پایان با اشاره به عدم کارایی بانکها برای بخش کشاورزی گفت: بانکها رقیب تولید هستند، در کشاورزی نباید سراغ بانکها رفت مگر اینکه دولت منابعی را برای بهره برداری کشاورزان به بانکها تزریق کند در غیر این صورت استفاده از وامهای بانکی با سودهای موجود به نفع تولیدکنندگان نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها