خبرهای داغ:
شورای راهبردی سازمان بسیج جامعه زنان سپاه استان قم در بیانیه ای مطرح کرد؛
شورای راهبردی سازمان بسیج جامعه زنان سپاه امام علی ابن ابی طالب (ع) قم در بیانیه ای اعلام کرده است: حوادث و تحولات نشان دهندهء آن است که سعودی ها صلاحیت اداره ی حرمین شریفین را ندارند و فاجعه مِنا نشان از آن دارد که آل سعود حتی از اداره مملکت خویش عاجز مانده است.
کد خبر: ۸۵۷۸۱۴۳
|
۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، شورای راهبردی سازمان بسیج جامعه زنان سپاه امام علی ابن ابی طالب (ع) در بیانیه ای در محکومیت فاجعه عظیم رمی جمرات درمِنا توسط حُکام آل سعود اعلام کرده است: اکنون 28 سال از فاجعه قتلعام حجاج بیت الله الحرام توسط نیروهای آل سعود می گذرد و بار دیگر جنایتی به مراتب فجیع تر و دردناکتر از آن روزها بدست ماموران آل سعود تکرار شد، جنایت و بی کفایتی حاکمان آل سعود از 20 شهریور زمانی که ادعا شد بر اثر وزش طوفان تعدادی از جرثقیل های مسجدالحرام سقوط کرد و طی آن بیش از 400 نفر از حجاج بیت الله الحرام کشته و زخمی شدند،آغاز شد. روز عید قربان فاجعه بزرگ و کم سابقه در تاریخ، طی جریان برگزاری مراسم حج در سرزمین مِنا رقم خورد...

در این بیانیه آمده است: فاجعه مِنا در عید قربان امسال، قربانی گرفت، اسماعیلیانی که نه به اذن الهی و نه با چاقوی ابراهیم بلکه با دشنه بی تدبیری، ناشایستگی و ناتوانی جلادانی که سالهاست با پلیدان عالم دستشان به خون بی گناهان آلوده است، به مسلخ رفتند. بیش از هزار زائر مسلمان خانه خدا فرصت بازگشت از این سفر روحانی را از دست دادند.

شورای راهبردی سازمان بسیج جامعه زنان سپاه امام علی ابن ابی طالب(علیه السلام)ضمن محکوم کردن این حوادث و تحولات، از چند بُعد قابل بررسی می باشد:

1-حوادث و تحولات مذکورنشان دهندهء آن است که سعودی ها صلاحیت اداره ی حرمین شریفین را ندارند و فاجعه مِنا نشان از آن دارد که آل سعود حتی از اداره مملکت خویش عاجز مانده است.

2-غاصبان بیت الله الحرام این روز ها در مستی و جنون خود و تحت حمایت غارتگران عالم ، مردم مظلوم یمن را نشانه رفته اند ، غافل از اینکه مدتهاست، در باتلاق عذاب و مصیبت این رنج گرفتار شدند.

3-عربستان کانون بحران در کشورهای اسلامی و موضوع افراطی گری و تکفیری است که سرمنشاء آن حکام آل سعود و روحانیون وهابی حاکم در این کشور هستند که به ظهور پدیده هایی همچون القاعده و داعش انجامیده است.

4-حوادث و تحولات مذکور نشان دهندی عدم صلاحیت حکام آل سعود در اداره سرزمین وحی است. در زمینه نحوه اداره ی حرمین شریفین و مناسک عظیم حج نیازمند بهره گیری از ظرفیت دیگر کشورهای جهان اسلام می باشد. به نظر می رسد شایسته است پس از پایان مراسم حج امسال، اصلی ترین وظیفه دولتهای متعهد اسلامی باید پیگیر علل وقوع این فاجعه عظیم از طریق سازمان کنفرانس اسلامی و دیگر نهادهای بین المللی جهان اسلام باشند.

شورای راهبردی سازمان بسیج جامعه زنان سپاه امام علی ابن ابی طالب(ع)ضمن تسلیت این مصیبت به ساحت مقدس حضرت بقیه الله (عج)و نائب برحقش امام خامنه ای و امت اسلامی بویژه ملت ایران و خانواده های داغدار ، از خداوند متعال مسئلت داریم شرِصهیونیست ها و آمریکا و آل سعود را از امت اسلامی کوتاه نماید.



ارسال نظرات
پر بیننده ها