خبرهای داغ:

رفع مشکلات و مسائل فعالان عرصه ساختمان امری ضروری است

نماینده کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در شورای عالی کار عنوان کرد: توجه به مشکلات و مسائلی که فعالان عرصه ساختمان با آن روبرو هستند، یکی از امور ضروری و برجسته است.
کد خبر: ۸۵۷۸۱۰۵
|
۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، علی‌اکبر سیارمه نماینده کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در شورای عالی کار در مراسم افتتاح شعبه 42 شورای تخصصی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات که به صورت رسمی برای استادکاران و کارگران صنعت ساختمان شهرستان قزوین برگزار شد با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت‌ها و تلاش برای رفع مشکلات فعالان عرصه ساختمان اظهار کرد: با توجه به محرومیتی که در جامعه کارگری احساس می‌شود، توجه به مشکلات و مسائلی که فعالان این عرصه با آن روبرو هستند، یکی از امور ضروری و برجسته است.

وی بیان کرد: برون‌سپاری خدمات سازمان‌ها به افراد متخصص و توانمند می‌تواند در توسعه امور و برنامه‌ریزی هرچه مطلوب‌تر در عرصه‌های مختلف مؤثر باشد.

نماینده کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در شورای عالی کار ادامه داد: شوراهای حل اختلاف در سال‌های گذشته نقش زیادی در حل مشکلات و رفع نیازهای مردم در دستگاه‌های قضایی ایفا کرده اما با توجه به تخصصی نبودن و عدم اطلاع کافی افراد فعال در شوراها از روند اجرایی نیازها و مشکلات اصناف گوناگون همواره با کمبودهایی مواجه بوده است.

این مسئول اضافه کرد: با راه‌اندازی شورای حل اختلاف ویژه استادکاران و کارگران صنعت ساختمان می‌توان این انتظار را داشت که روند پیگیری پرونده‌های قضایی به نحو مطلوب‌تری مورد توجه قرار گرفته و زمینه حضور فعال‌تر این افراد و ارتقای رضایت قشرهای مردمی در خصوص چگونگی رسیدگی به پرونده‌ها نیز بهبود یابد.

سیارمه با بیان اینکه در گذشته، عموم اختلاف‌ها با دخالت و پیگیری افراد صاحب نفوذ و آگاه در امور اجتماعی حل می‌شد، تصریح کرد: تخصصی شدن شورای حل اختلاف برای اصناف مختلف اعم از استادکاران و کارگران ساختمانی موجب می‌شود، در صورت بروز اختلاف در روابط کار افراد، نیروهای شناخته شده این افراد برای رفع آن اقدام کنند.

نماینده کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در شورای عالی کار عنوان کرد: به دلیل اینکه شناخت کافی از چگونگی فعالیت‌ها و مشکلات در روابط کاری کارگر و کارفرما و غیره در حوزه ساختمان برای افراد خبره در این حوزه وجود دارد با تخصصی شدن شورای حل اختلاف می‌توان زمینه توسعه این امور و سرعت بخشیدن به فعالیت‌های اجرایی آن را فراهم کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای اصناف دیگر مانند انجمن رانندگان و فعالان پایانه‌های استان قزوین نیز تلاش می‌شود با هماهنگی مسئولان قضایی این استان  اقدامات مشابه و بهره‌مند شدن از شورای حل اختلاف تخصصی صورت گیرد.

 

1011/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها