خبرهای داغ:
شعبه 42 شورای حل اختلاف ویژه استادکاران و کارگران صنعت ساختمان شهرستان قزوین با حضور مسئولان استانی افتتاح شد.
کد خبر: ۸۵۷۸۰۹۰
|
۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، مراسم افتتاح شعبه 42 شورای تخصصی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات برای استادکاران و کارگران صنعت ساختمان شهرستان قزوین به صورت رسمی افتتاح و آغاز به‌کار کرد.

مطابق نظر مسئولان این انجمن، در اختیار داشتن یک مجموعه که بتواند به صورت تخصصی به مشکلات و مسائل استادکاران و کارگران رسیدگی کند علاوه بر اینکه در بهبود روند اجرایی برنامه‌های و حل اختلافات اثرگذار است موجب افزایش رضایت قشرهای مختلف مردمی نیز می‌شود.

شعبه 42 شورای حل اختلاف و رسیدگی به شکایات استادکاران و کارگران صنعت ساختمان در مجموعه‌ای که پیش از این به یک انجمن با همین نام اختصاص داشته، راه‌اندازی شد تا به رفع نیازها و مشکلات فعالان حوزه ساختمان و بهبود روابط شغلی با کارفرما بپردازد.

بسیاری از مسئولان برای این باور هستند که تعدادی از شکایات مردمی در عرصه‌های تخصصی مانند صنعت ساختمان نیاز به رسیدگی‌های بیشتر و بررسی کارشناسی دارد که استفاده از ظرفیت و توان نیروهای زبده این حوزه در رفع مشکلات قضایی و رسیدگی به شکایات عموم مردم در این حوزه می‌تواند مفید و مؤثر باشد.

کارشناسان حاضر در مراسم افتتاح شعبه 42 شورای حل اختلاف و رسیدگی به شکایات استادکاران و کارگران صنعت ساختمان شهرستان قزوین بر این باور بودند که با راه‌اندازی شعبه‌های متعدد ویژه هر صنف و فعالیت اجرایی علاوه بر سرعت بخشیدن به روند پیگیری پرونده‌های قضایی می‌تواند زمینه ارتقای کیفی رسیدگی به پرونده‌ها را فراهم ساخت چراکه در این زمینه از افرادی استفاده می‌شود که نسبت به مسائل و مشکلات اجرایی صنف مورد نظر از آگاهی کافی برخوردار هستند.

به گفته برخی مسئولان دستگاه‌های قضایی و فعالان حوزه ساختمان برخی از مسائل و مشکلات اجرایی در روند فعالیت‌های حوزه ساختمان وجود دارد که با تشکیل پرونده سال‌ها زمان برای رفع مشکل و سازش بین افراد نیاز دارد اما با بررسی تخصصی آن از سوی افراد صاحب نظر می‌تواند این امر در زمان بسیار کوتاه‌تری صورت گیرد.

یادآور می‌شود؛ برخی از مسئولان حاضر در این مراسم بر لزوم راه‌اندازی و افتتاح شعبه‌های حل اختلاف برای سایر اصناف که مشکلات هر شغل و کسب و کار را به صورت تخصصی مورد بررسی قرار داده و بتواند گامی مؤثر و برجسته در این راستا بردارد، تأکید کردند.

گفتنی است؛ عموم مسئولان دستگاه‌های انتظامی و قضایی، علی فرخزاد رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین، علی‌اکبر سیارمه نماینده کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران در شورای عالی کار، مدیران انجمن استادکاران و کارگران صنعت ساختمان شهرستان قزوین و برخی دیگر از مسئولان محلی حضور داشتند.

1011/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها