فرماندار بهاباد:

امکانات شهرستان بهاباد جوابگوی حوادث غیرمترقبه نیست

فرماندار بهاباد با اشاره به اینکه زلزله مهمترین بحران شهرستان بهاباد است، گفت: امکانات شهرستان بهاباد جوابگوی حوادث طبیعی به ویژه زلزله نیست.
کد خبر: ۸۵۷۸۰۶۹
|
۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بهاباد: نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان بهاباد با حضور مدیرکل مدیریت بحران استان، فرماندار و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان، عصر امروز در فرمانداری بهاباد برگزار شد.

فرماندار بهاباد در این نشست با اشاره به اهمیت بحث پیشگیری از خسارات حوادث طبیعی اظهار داشت: اولویت اصلی ستاد مدیریت بحران باید پیشگیری و کنترل خسارت حوادثی باشد که سبب ایجاد بحران می‌شود.

عباس اقبال با بیان اینکه وضعیت شهرستان بهاباد به ویژه با توجه به زلزله خیز بودن این شهرستان به طوری است که باید همواره آماده باشیم، گفت: با این امکانات و تجهیزاتی که در شهرستان برای مواقع بحران وجود دارد، اگر بحرانی صورت گیرد با مشکل مواجه می‌شویم.

وی تصریح کرد: امکانات ما با توجه به زلزله خیر بودن، واقع بودن روستاها در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور بودن برخی از روستاها، کمبود امکانات برای مواقع بارش برف، سیل و دیگر حوادث طبیعی بسیار محدود است.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان بهاباد زلزله را مهمترین بحران این شهرستان عنوان کرد و گفت: باید با فرهنگ‌سازی مناسب و نظارت، مردم را نسبت به ساخت ساختمان‌های مقاوم در برابر زلزله تشویق کرد تا خسارت‌های ناشی از آن کاهش یابد.

اقبال، خواستار افزایش بودجه ادارات در بحث بحران شد و گفت: متأسفانه بودجه اختصاص داده شده به ادارات برای تأمین وسایل و امکانات مورد نیاز در مواقع باتوجه به فاصله تا مرکز استان بسیار ناچیز است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار