رونمایی از سند سجلی شهید جمیل شهسواری در سنندج

سند سجلی شهید «جمیل شهسواری» با حضور رئیس سازمان ثبت احوال کشور و مسئولان استانی رونمایی شد.
کد خبر: ۸۵۷۸۰۵۹
|
۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سند سجلی شهید «جمیل شهسواری» با حضور علیرضا آوایی، رئیس سازمان ثبت احوال کشور، فرمانده سپاه استان، استاندار ، نماینده ولی‌فقیه در استان و فرزند ارشد آن شهید بزرگواردرهفتمین جلسه شورای اداری استان کردستانرونمایی شد.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان در این مراسمبه بیان ویژگی‌های اخلاقی شهید شهسواریپرداخت و اظهار کرد: این شهید والاقدر سال 1342 در شهرستان دیواندره چشم به جهان گشود و فردی مومن، شجاع و دلسوز بود.

محمدحسین رجبی افزود: شهید شهسواری فرمانده گُردان حضرت رسول دیواندره بود و در درگیری با عوامل ضدانقلاب در شهرستان دیواندره رشادت‌های بسیاری را از خود نشان داد.

وی در ادامه عنوان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، شهدای استان کردستان مظلوم هستند چون ایثارگری‌ها و رشادت‌های آن شناخته نشده است.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستاندر بخشی دیگر از سخنان خود به هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره و خاطرنشان کرد: برای هفته امر به معروف و نهی از منکر برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده است که این برنامه ها از ستاد مرکزی برنامه‌ریزی و تدوین شده است.

وی در پایان ضمن تاکید بر اینکه مردم و مسئولان باید اهتمام ویژه ای برای انجام مسایل فرهنگی و حوزه امر به معروف و نهی از منکر داشته باشند، یادآور شد: فریضه امر به معروف یک فریضه دینی و الهی است که مسئولان برای ترویج آن نباید کوتاهی کنند.

سیدعلیرضا آوایی نیز در هفتمین شورای اداری استان کردستان و رونمایی از سند سجلی شهید جمیل شهسواری که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، اظهار کرد: امنیت و آرامشی که امروز در این استان و سراسر کشور شاهد هستیم حاصل ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان و شهیدانی است که در این مسیر از بهترین داشته‌های خود گذشتند.

وی با بیان اینکه برای امنیت که امروز در کشور وجود دارد هزینه‌های سنگینی را داده‌ایم، افزود: حراست و پاسداری از این میراث گرانبها امروز رسالت همه ما به عنوان پاسداران خون شهدا است.

آوایی در ادامه حرکت در مسیر فرامین الهی و توفیق خدایی شدن را مهم‌ترین نیاز در راستای تحقق اهداف و رسیدن به آرامش دانست و گفت: دلبستگی به تعلقات دنیوی مانع از انجام صحیح مسئولیت‌ها و وظایف می‌شود.

وی افزود: دلبستگی به تعلقات و مسئولیت‌های دنیوی به انسان‌ها آسیب می‌زند و ما به عنوان مسئولان و افرادی که در بدنه مدیریتی این نظام فعالیت می‌کنیم باید بیش از دیگران مواظب باشیم.

رئیس سازمان ثبت احوال محصور شدن در تعلقات و تکلفات دنیوی را از مشکلات انسان‌ها در دنیای امروزی دانست و گفت: بسیاری از دعواهایی که امروز در بین مسئولان نیز شکل می‌گیرد ناشی از وابستگی به تعلقات و تکلفات دنیوی است.

شهید جمیل شهسواری در سال 1342 در روستای علی‌آباد از توابع شهرستان دیواندره به دنیا آمد و در سال 60 به عضویت سپاه پاسداران اقنلاب اسلامی درآمد و در سال 62 به عنوان مسئول عملیات گردان حضرت رسول (ص) شهرستان دیواندره انتخاب شد.

این شهید بزرگوار در سال 63 جانشین فرمانده گردان حضرت رسول (ص) شهرستان دیواندره شد و از سال 1364 تا سال 1369 به عنوان فرمانده گردان یاد شده انجام وظیفه کرد.

ویدر سال 1371 فرمانده گردان تکاوران تیپ یکم لشکر 8 نجف اشرف شد و در تاریخ 27 اسفندماه سال 74 برای منهدم ساختن مرکز تجمع نیروهای ضد انقلاب به کردستان عراق اعزام شد و در آنجا طی یک مبارزه شجاعانه با نیروهای ضد انقلاب به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

ارسال نظرات