گل محمدی در همایش طلایه داران امربه معروف ونهی از منکر میبد:

امربه معروف ونهی از منکر ابزار فشار نیست

همایش طلایه داران امربه معروف و نهی از منکر با حضور مسئول بسیج دانشجویی میبد برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۷۹۶۶
|
۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از میبد، همایش طلایه داران امربه معروف ونهی ازمنکر به همت ستاد احیاء امربه معروف ونهی ازمنکر میبد، در شبستان امامزاده خدیجه خاتون مهرجرد با حضور آمرین به معروف و نهی از منکر برگزار شد.

"گل محمدی"مسئول بسیج دانشجویی میبد، توجیه وآشنا نبودن مردم با این فریضه،ترس از امربه معروف،عدم اعتماد به نفس وخجالت کشیدن را از دلایل کمرنگ شدن این موضوع در بین مردم معرفی کرد.

 

وی با اشاره به حکمت 374 نهج البلاغه  گفت: بنا به فرموده حضرت علی(ع) به سبب امربه معروف ونهی ازمنکر کردن نه مرگ انسان نزدیک ونه روزی انسان قطع می کند که ما ازاجرای این فروع دین می ترسیم.

 

این هادی سیاسی استان با بیان اینکه ما باید امربه معروف و نهی از منکر را در جامعه احیا کنیم افزود: بهترین فرصت برای اطلاع رسانی وآموزش همگانی این موضوع در ماه محرم و در سطح حسینیه ها،مساجد ومجالس مذهبی می باشد.

 

گل محمدی در باره جایگاه امربه معروف در احکام اسلامی اظهار داشت که این موضوع از فروع دین ما وبه عنوان یک واجب توصلی می باشد نه واجب تعبدی که  بعضی از مردم اظهار می کنند که اگر امربه معروف کنیم این باعث ریا می باشد که این طرز تفکر اصلا صحیح نیست واین بهانه تراشی وعذرآوری در اسلام اصلا مورد قبول نمی باشد.

 

لام به ذکر است که در ابتدای این همایش "میرزائی" دبیر ستاد احیاء امربه معروف شهرستان پیرامون سازماندهی آمران به معروف وناهیان از منکر  واهمیت این دو فریضه الهی مطالبی را بیان نمود

ارسال نظرات
آخرین اخبار