"سنگری" در جمع تشکل های دینی و انجمن های اسلامی اشکذر:
"سنگری" از استاتید دانشگاه گفت: در منابر حسینی و مداحی‌ها باید از تکیه بر خرافات و تحریفات پرهیز و روح ‏حماسی واقعه عاشورا را برای مخاطبان تبیین کرد.‏
کد خبر: ۸۵۷۷۹۶۲
|
۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳

به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج از اشکذر، "محمد رضا سنگری"  پژوهشگر، نویسنده، شاعر و استاد دانشگاه در نشستی که با حضور تشکل های دینی و انجمن های اسلامی شهرستان اشکذر برگزار شد، ضمن برشمردن آسیب ها و تهدیداتی که در برگزاری مراسمات محرم وجود دارد، درباره مهمترین اهداف امام حسین (ع) در قیام عاشورا اظهار داشت: خود سیدالشهدا اهدافشان را پیش و در حین قیام عاشورا بیان کردند، بنابراین ما هم نباید چیزی کم و زیاد کنیم.

"محمد رضا سنگری" از اساتید حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت ایثار و فداکاری برای حفظ دین خدا، اظهار داشت: متأسفانه امروز آنچنان که باید از این نهضت عظیم بهره‌برداری نکرده‌ایم، باید همت کنیم و آنچه که مدنظر سیدالشهدا بوده را به بهترین نحو درس بگیریم.

وی با بیان اینکه مراسم‌های سوگواری امام حسین (ع) را نباید کمرنگ و کم اهمیت شمرد، افزود: البته همزمان با این رونق و شکوه باید مراقب هم باشیم که اینها با کارهای جاهلانه و خلاف اهداف مقدس اباعبدالله (ع) آمیخته نشود، یعنی همیشه باید در برابر چگونگی عزاداری و کم و کیف آن به دستورات عالمان دین عمل کرد و از خودسری و خودرأیی در زمینه عزاداری خودداری کرد.

سنگری در ادامه افزود: ایشان فرمودند که برای اصلاح امت جدشان قیام کردند و برای امر به معروف و نهی از منکر، بنابراین در یک کلمه برای زنده نگه داشتن دین و خود را فدای خواسته‌های دیگران به خاطر دستور خدا و دین خدا کردند.

این پژوهشگر تصریح کرد: در منابر حسینی و مداحی‌ها باید از تکیه بر خرافات و تحریفات پرهیز و روح ‏حماسی واقعه عاشورا را برای مخاطبان تبیین کرد.‏

ارسال نظرات