معاون فرماندار شهرستان خاتم خبر داد:

تجلیل از مقام مادران و زنان روستائی در خاتم

معاون فرماندار خاتم از برگزاری جشنواره فرهنگی، ورزشی مادر"دا" با محوریت تجلیل از مادران و بانوان روستائی موفق در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۷۹۵۷
|
۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، محمد محمودی در نشست برنامه ریزی این جشنواره گفت: زنان روستایی با ورود به عرصه کار همواره از تاثیرگذارترین افراد در تولیدات روستایی به حساب می آیند.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره فرصتی برای شناسایی و تقویت حضور زنان روستایی در عرصه های مختلف است که از آنها تجلیل به عمل خواهد آمد.

محمودی اضافه کرد: در این جشنواره پخت غذاهای محلی، بافت گلیم ، بازی های بومی و محلی، مسابقات تیر اندازی و آواهای محلی برگزار می شود.

معاون فرماندار خاتم برگزاری نمایشگاه محصولات کشاورزی ، گیاهان دارویی و رقص چوب را از دیگر برنامه های قابل اجرا در این جشنواره دانست.

جانشین اداره ورزش و جوانان خاتم نیز در ادامه گفت: جشنواره دا در روستای باغ معدن که دورترین روستای استان یزد است، برگزار می شود و علاوه بر پوشش گیاهی و جنگلی بکر در اطراف این روستا از آب و هوای بسیار مطبوعی نیز برخوردار است.

قاسم محمودی با اشاره به اینکه زن موفق فقط کسی نیست که مدالی را کسب کرده باشد تصریح کرد: مادران روستایی که با وجود کمبود امکانات توانستند فرزندان نخبه ای را تربیت کنند نیز از زنان موفق محسوب می شوند.

جشنواره استانی فرهنگی، ورزشی دا روز جمعه 17 مهر ماه با حضور مسئولین استانی و کشوری در روستای باغ معدن در خاتم برگزار می شود.

ارسال نظرات