مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری یزد:

طرح پویش رسانه‌ای خانواده در استان یزد اجرا می‌شود

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری یزد ایجاد زمینه‌های مشارکت دستگاه‌های دولتی و غیردولتی را در ارتقای سطح خدمات فرهنگی به خانواده‌ها ضروری دانست و از برگزاری 200 برنامه در طرح پویش رسانه‌ای خانواده در استان یزد خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۷۹۲۷
|
۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: فخرالسادات خامسی ظهر امروز در نشست هم اندیشی طرح پویش رسانه‌ای خانواده با بیان اینکه خانواده نقش مهم و کلیدی در ارتقای سطح فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه دارد، اظهار داشت: بسترسازی به منظور مشارکت جدی ظرفیت‌های دولتی و غیر دولتی استان در راستای ارتقای خدمات فرهنگی به خانواده‌ها ضروری است و باید در دستور کار نهادهای استان قرار گیرد.

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری یزد با اشاره به اهمیت ایجاد همگرایی و هماهنگی در سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های مربوط به حوزه خانواده گفت: ایمن‌سازی خانواده‌ها و حمایت از خانواده‌های آسیب دیده، از مهم‌ترین برنامه‌های طرح پویش رسانه‌ای خانواده است.

خامسی با اشاره به فرارسیدن هفته خانواده از 14 تا 20 مهرماه افزود: جمع کردن تمام فعالیت‌های کاربردی و کار‌شناسی شده در حوزه خانواده از دیگر رسالت‌های تدوین شده در راستای اجرای طرح پویش رسانه‌ای خانواده در یزد است.

وی افتتاح طرح بوستان خانواده در یزد، برگزاری مسابقه طولی نقاشی، برگزاری همایش روز ملی خانواده خوب، کارگاه آموزشی روابط سالم زوجین، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان و برگزاری نشست مادران، پرچمداران مبارزه با جنگ نرم را از جمله برنامه‌های تدوین شده روز اول طرح پویش رسانه‌ای در یزد عنوان کرد.

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری یزد با اشاره به ضرورت تدوین برنامه‌های کاربردی و متنوع در هفته خانواده تصریح کرد: کارگاه آموزشی مباحث ویژه خانواده در پارک غدیر یزد، برگزاری همایش دختران بالای 15 سال با موضوع آموزش‌های پیش از ازدواج، نشست کتابخوان و برگزاری همایش فرزندپروری، از جمله برنامه‌های تدوین شده روز دوم طرح پویش رسانه‌ای خانواده در یزد است.

خامسی برقراری پایگاه‌های سلامت در پارک‌های اصلی شهر یزد با هدف مشاورهای رایگان مذهبی و سلامت به اقشار مختلف جامعه از 15 تا 20 مهر ماه را از جمله برنامه‌های شاخص طرح پویش رسانه‌ای در یزد عنوان کرد.

وی بازدید رایگان از امکان تاریخی یزد، برگزاری کارگاه آموزشی بهداشت روانی خانواده، برگزاری همایش خانواده سالم، پیاده‌روی خانوادگی و برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی را از دیگر برنامه‌های تدوین شده روزهای سوم و چهارم این طرح در استان یزد دانست.

وی حضور و مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف دولتی و غیر دولتی را در اجرای اهداف و برنامه‌های طرح پویش رسانه‌ای خانواده ضروری دانست و بیان کرد: نشست شهرستانی مشاوران فرمانداران، افتتاح نمایشگاه توانمندی بانوان و برگزاری همایش کتاب، کودک و خانواده از جمله برنامه‌های روز پنجم است.

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری یزد با اشاره به اجرای بیش از 200 برنامه در طرح پویش رسانه‌ای خانواده در استان یزد ادامه داد: میزگرد طرح مکتوب نقش کارآفرینی بانوان در خانواده، نشست با هنرمندان صنایع دستی، افتتاح نمایشگاه دستاوردهای بانوان کارآفرین، برگزاری گردهمایی مدرسین خانواده با حضور مشاورین کشوری و رونمایی از طرح ازدواج سبز از دیگر برنامه‌های تدوین شده برای روزهای ششم و هفتم طرح پویش رسانه‌ای خانواده در یزد است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار