فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: مردم این شهر بایستی به خود ببالند که اولین اعزام نیروهای شهرستانی به جبهه های جنگ در هشت سال دفاع مقدس از این شهر بوده است.
کد خبر: ۸۵۷۷۹۰۳
|
۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، ویژه برنامه یازدهم مهر ماه سالروز آزاد سازي بوکان از دست ایادی استکبار جهانی با عنوان"روز شهرستان" درسالن فرهنگ سرای سیمرغ برگزار شد.

در این مراسم که با حضور سردار جعفر امینی از فرماندهان دوران دفاع مقدس، امام جمعه، فرماندهان نظامی، مسئولان و جمع کثیری از مردم این شهرستان حضور داشتند فرمانده سپاه بوکان در سخنانی با عرض تسلیت به مناسبت جان باختن تعداد زیادی از هم وطنان ایران اسلامی در فاجعه صحرای منا گفت: فاجعه منا را می توان یکی از بزرگترین جنایاتی دانست که در قرن حاظر علیه بشریت انجام گرفته است.

سرهنگ پاسدار علی رضا مظاهری افزود: بیش از چهار هزار حاجی بی گناه در زیر آفتاب سوزان و با لبانی تشنه قربانی ندانم کاری و بی برنامگی آل سعود شدند و جان خود را در بیت الله الحرام از دست دادند.

وی از همه مجامع بین المللی بویژه سازمان های مدافع حقوق بشر خواست در باره این جنایت هلناک سکوت نکنند و تحقیقات گسترده ای را برای شناسی و علل این فاجعه بزرگ انجام دهند.

فرمانده سپاه بوکان در ادامه به آزاد سازی بوکان در مهر ماه سال 62 اشاره کرد و گفت: با آغاز بحران های ساختگی و ایجاد نا امنی های گسترده توسط گروهک های ضد انقلاب و معاند در مناطق کردنشین آذربایجان غربی شهر بوکان به کنترل این گروهک ها در آمد.

مظاهری تصریح کرد: شهر بوکان در فاصله سالهای 60 و 59 به جولانگاه عناصر خود فروخته و سرسپردگان غرب تبدیل شده بود اما دیری نپاید که سپاه اسلام از سه محور جهت ازاد سازی این شهر اقدام به عملیاتی گسترده نمود.

وی افزود: در این عملیات غرور آفرین شهر بوکان به عنوان آخرین دژ ضد انقلاب در مناطق کرد نشین آذربایجان غربی فرو ریخت و آرامش به این شهر بازگشت.

این فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: این پیروزی بزرگ مدیون خون شهیدان بزرگواری و جاودانی بود که با نثار خون خویش، نهال آزادی را در این منطقه از کشورمان کاشتند.

سرهنگ پاسدار مظاهری عنوان کرد: بر ما واجب است که یاد این بزرگ مردان ایران اسلامی را برای همیشه تاریخ گرامی بداریم و راه و روش زندگی آنان را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم.

در ادامه این همایش باشکوه سردار جعفر امینی از فرماندهان سپاه در زمان آزاد سازی بوکان نیز با عرض تسلیت به مناسبت حادثه منا گفت: این حادثه مردم ایران را متاثر و اندوهگین کرد هرچند سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند( پاسخ ما سخت و خشن خواهد بود) تسلی خاطری شد برای عزاداران این ضایعه بزرگ و درد ناک.

وی در ادامه سخنان خود به مسئله آزاد سازی بوکان پرداخت و افزود: بازخوانی آزاد سازی شهر بوکان از دست ضد انقلاب بدون نام بردن از دو شهید انصار و مهاجری که در این خطه برای سر افرازی انقلاب جان فشانی ها کردند بسیار سخت است.

وی به شهید مهاجر احمد کاظمی اشاره کرد و ادامه داد: شهید کاظمی یکی از فرماندهان بزرگ سپاه در هشت سال دفاع مقدس بویژه در زمان آزاد سازی بوکان بود که در هنگام عملیات فتح این شهر تلاش های بسیاری نمود و اولین کسی بود که بعد از فرو ریختن دژ ضد انقلاب وارد این شهر شد.

سردار جعفر امینی ماموستای شهید ذوالفقاری را یکی دیگر از چهره های شاخص این شهرستان در هنگام آزاد سازی بوکان از دست عناصر ضد انقلاب دانست و خاطر نشان کرد: شهادت حق ایشان بود زیرا به واقع وی مومنی راستین و حامی مظلومان بودند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس یکی از عوامل شهادت ماموستا ذولفقاری را توسط ضد انقلاب کمک به محرومان جامعه دانست افزود: کمک به نیازمندان و حل مشکلات مردم باعث شد که وی توسط ضد انقلاب به درجه رفیع شهادت نائل آید.

وی در ادامه تصریح کرد: مردم این شهر بایستی به خود ببالند که اولین اعزام نیروهای شهرستانی به جبهه های جنگ در هشت سال دفاع مقدس از این شهر بوده است.

سردار جعفر امینی خاطر نشان کرد: بوکان اکنون به عنوان چهارمین شهر پرجمعیت کردستان ایران بعد از کرمانشاه، ایلام و سنندج شناخته می شود که در سایه نظام جمهوری اسلامی به پیشرفت های بسیار خوبی دست یافته است.

این فرمانده دفاع مقدس در پایان گفت: من هر شب اخبار کردستان بویژه بوکان را از سایت های محلی پیگیری می کنم و شاهد پیشرفت این شهرستان در بخش های گوناوگون هستم اما چیزی که بنده را بسیار خوشحال می کند موفقیت و پیشرفت جوانان این شهرستان در عرصه تحصیلات دانشگاهی است.

ارسال نظرات