اولین نمایشگاه‌ توانمندی‌ روستاییان در عرصه اقتصاد مقاومتی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران افتتاح شد.
کد خبر: ۸۵۷۷۷۷۲
|
۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از روابط عمومی اداره کل روستایی استانداری تهران، سید حسین هاشمی استاندار تهران در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: انگیزه و فعالیت روستاییان نسبت به سال های گذشته پیشرفت خوبی داشته و دولت تدبیر و امید هم از این بخش حمایت ویژه‌ای می‌کند.

وی در مورد ظرفیت تولید و اشتغال در روستاها افزود: در روستاها برای تولید و اشتغال باید سرمایه گذاری کرد چرا که روستاها پتانسیل زیادی برای تولید و اشتغال دارند.

استاندار تهران بیان داشت: تعداد بسیاری از افراد در روستاها و شهرهای کوچک با سرمایه کم، به تولید و ایجاد اشتغال برای خود و دیگران پرداخته اند و امیدوارم پیشرفت و توسعه کار در این زمینه به سرعت ادامه یابد تا هر روستا نمادی از اشتغال شود.

هاشمی گفت: تجارب کارآفرینان باید در قالب مجموعه کتاب و یا لوح های فشرده جمع آوری شود و انتقال تجربه به دیگران صورت گیرد تا همه بتوانند گامی به سوی توسعه بردارند.

استاندار تهران اظهار داشت: در جلسه ای که اخیرا در خصوص حمایت از روستاییان داشتیم، تمهیدات و حمایت های خوبی برای آنان در نظر گرفته شده  که به لطف خدا این برنامه ها به زودی اجرا خواهد شد.

در ادامه این مراسم، سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در خصوص حذف واسطه ها و دلالان بخش تولیدات روستایی و کشاورزی گفت: یکی از دلایلی که معاونت توسعه روستایی به فکر ایجاد تشکل های اقتصادی افتاد، تکمیل زنجیره از تولید به مصرف بود تا نیازها را از مبدا به تولید و در نهایت به مصرف برساند.

رضوی افزود: با توجه به اینکه تولیدات زیادی که در کشور بویژه در استان تهران وجود دارد اگر تولید کنندگان شرکت هایی در غالب سهامی خاص یا تعاونی ها تشکیل دهند که مردم سهامداران آن باشند می توان دست واسطه ها را از این جریان قطع کرد و از تهیه مواد اولیه مثل خرید کود و سم و بذر تا پخش محصولات بدون واسطه صورت خواهد گرفت که با حذف واسطه ها و دلالان تعادل قیمت در بازار ایجاد می شود.

وی همچنین در ادامه از پرداخت وام هایی با کارمزد کم برای روستاییان خبر داد و گفت: برای تاسیس شرکت ها در روستاها وام هایی با کارمزد 3درصد در نظر گرفته شده است که با وثیقه کارت ملی قابل دریافت است و هر چه مشارکت روستاییان بالا رود تسهیلات در نظر گرفته شده برای آنان نیز افزایش می یابد.

رضوی پیرامون حمایت دولت در بخش صادرات محصولات اظهار داشت: هر تولیدی که محدود به مصرف در داخل کشور باشد شکست می خورد، تولیدات داخلی باید افزایش یابد و بستر صادرات آن به کشورهای دیگر فراهم شود. از این رو دولت در بخش تولید و بسته بندی محصولات به منظور صادرات آن برنامه های خوبی در نظر گرفته که در حال اجراست.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور استان تهران در خصوص عملکرد استان تهران در این نمایشگاه اظهار داشت: استان تهران در تمامی بخش ها بویژه در حوزه روستا در این مدت کوتاه عملکرد چشمگیری داشته است و جزء استان های نمونه در بحث خدمت رسانی به مردم محسوب می شود.

مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه توانمندی های روستاییان در عرصه اقتصاد مقاومتی شب گذشته با حضور سید ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و سید حسین هاشمی استاندار تهران در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

طی این مراسم معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و استاندار تهران از غرفه های توانمندی روستاها و شهرستان های استان تهران و دیگر استان های کشور بازدید کردند و غرفه داران به معرفی ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در استان خود پرداختند.

گفتنی است، این نمایشگاه تا جمعه 17 مهرماه از ساعت 10 صبح الی 8 در محل نمایشگاه های بین المللی پذیرای علاقه مندان است.

ارسال نظرات