یک کارشناس اقتصادی با نادرست دانستن ارسال نامه 4 وزیر به رئیس جمهور گفت: این نامه را باید عده‌ای دیگر به وزیران می‌نوشتند نه آنکه خود وزیران اقدام به نگارش آن کنند.
کد خبر: ۸۵۷۷۶۱۶
|
۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، جمشید پژویان ارسال نامه 4 وزیر به رئیس جمهور را ژستی سیاسی دانست و اظهار داشت: وزیر امور اقتصاد و دارایی خود سکان‌دار پیگیری مشکلات اقتصاد کشور است. در واقع این نامه را باید عده‌ای دیگر به وزرا می‌نوشتند نه آنکه خود وزیران اقدام به نگارش آن کند.

وی با بیان اینکه وزیر صنعت نیز  متولی ساماندهی بخش صنعت و تولید کشور است، افزود: وزیر صنعت باید با اتخاذ سیاست‌های مناسب وضعیت بنگاه‌های اقتصادی را بهبود بخشد، نه آنکه سروسامان دادن به وضعیت تولیدکنندگان را متوجه تصمیم گیری رئیس جمهور کند.

این کارشناس اقتصادی با نادرست دانستن ارسال این نامه، تأکید کرد: رئیس جمهور رئیس هیئت دولت است اما مسئولیت‌ها تقسیم‌بندی شده است و هر وزیر باید وظیفه خود را انجام دهد. اگر در اجرای وظایف مشکل حادی به وجود آمد وزرا می‌توانند برای رفع آنها نامه‌نگاری‌هایی را با رئیس جمهور داشته باشند.

پژویان با اشاره به اینکه ارسال چنین نامه هایی بهبودی در اوضاع اقتصادی کشور نخواهد داشت، گفت: مگر نه اینکه اگر کارگروهی تشکیل شود اعضای آن خود وزرا هستند پس چرا آنان به جای آنکه تصمیم مناسبی برای رفع مشکلات پیش روی اقتصاد کشور بگیرند، به نامه نگاری با رئیس جمهور اکتفا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اصولاً عوامل تشدید رکود در هر اقتصادی متفاوت است، افزود: اگر بخش عرضه نتواند پاسخگویی لازم را در بازار داشته باشد، رکود بوجود می‌آید اما در مواقعی کمبود تقاضا در بازار باعث می‌شود تا رکود در جامعه افزایش پیدا کند. در این شرایط رکود به افزایش تورم منجر نمی‌شود.

این کارشناس اقتصادی اضافه کرد: امروز اقتصاد کشور با کمبود تقاضا روبه‌رو است و به جز قیمت بخشی از کالاها مابقی تغییرات قیمتی نداشته‌اند.در این حالت دولت باید با سیاست‌های مناسب تحریک تقاضا در بازار بوجود آورد تا صنایع در تأمین سرمایه در گردش خود با ضرر مواجه نشوند.

پژویان با انتقاد از اینکه سالهای سال است که اقتصاددانان راهکار خود را برای بهبود اوضاع اقتصاد کشور اعلام می‌کنند اما مسئولین توجهی به این موضوعات نمی‌کنند، اظهار داشت: بنده همان زمان که بسته خروج از رکود مطرح شد اعلام کردم که این بسته می‌تواند یک برنامه باشد اما به عنوان یک سیاست نمی‌توان به آن اکتفا کرد. امروز اقتصاد کشور مشکلات ساختاری دارد و باید در این رابطه اقدامات اساسی صورت گیرد.

ارسال نظرات