استاد ادیان و عرفان دانشگاه اهل بیت(ع) از اتمام نگارش چهار مجلدی «شرح نهج‌البلاغه» خود خبر داد و گفت: امیدوارم این اثر به زودی از سوی نشر خادم الرضا منتشر شود.
کد خبر: ۸۵۷۷۵۵۶
|
۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، اسماعیل منصوری لاریجانی، استاد ادیان و عرفان دانشگاه اهل بیت (ع) ضمن بیان این مطلب  گفت: این نوشتار در چهار مجلد آماده می‌شود که در آن شرح کامل نهج البلاغه شامل گفته‌های نفیس امام علی (ع) ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) خود را باطن قرآن و قرآن ناطق دانستند، گفت: همین نکته از سخن علی (ع) می‌تواند نشان دهد که نهج البلاغه چقدر ارزشمند است و حقیقت قرآن در ولایت و کلام علی (ع) نهفته است بنابراین این شرح می تواند بسیار برای علاقه‌مندان مفید باشد.

منصوری لاریجانی با تأکید بر اینکه نهج البلاغه یادگار جاویدان امام علی (ع) برای تمام قرون و اعصار است، اظهار داشت: پیشتر نیز آثاری از جمله «سیمای سحرخیزان در نهج البلاغه» را که مربوط به شب زنده داری و اهمیت سحرخیزی و ... است منتشر کردم و اکنون این مجموعه چند جلدی نیز به زودی منتشر خواهد شد.

این استاد ادیان و عرفان در پایان اظهار داشت: غور در اندیشه‌های امام علی (ع) ما را از بسیاری انحرافات و گرفتاری از تفکرات تشکیکی و اشتباهات در عصر حاضر بر حضر می‌دارد همانگونه که بسیاری از یاران و همراهان ایشان در اعصار مختلف را از اشتباهات بر حذر داشت.

وی همچنین افزود:‌از مهمترین ویژگی‌های نهج البلاغه امام علی (ع) بیان سخنان ایشان با زبان حکمی و عرفانی در قالب اصطلاحات روشن و الفاظ مناسب است به طوریکه همه فهم و دقیق بوده و عامه مردم نیز می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند و از عموم و سطوح مختلف جامعه با سیستم مدیران و رهبران جوامع نیز برایشان کارآیی لازم را در محدوده خود خواهد داشت چرا که ایشان در ابعاد و جوامع مختلف مباحثشان را بیان کرده‌اند.

مجموعه چهار جلدی شرح نهج البلاغه از سوی انتشارات خادم الرضا قم به زودی به چاپ نخست خواهد رسید.

ارسال نظرات