معاون درمان وزارت بهداشت از راه‌اندازی مراکز تشخیص به موقع و درمان زودرس سرطان در کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۵۷۷۵۵۳
|
۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد آقاجانی در مراسم افتتاح بخش پیوند مغز و استخوان کودکان بیمارستان مفید اظهارداشت: در سال‌های اخیر شاهد توسعه و نوسازی بیمارستان مفید بوده‌ایم و حضور خیرین در این عرصه این نوید را می‌دهد که مراکز فوق تخصصی جهت ارائه خدمات ویژه به کودکان در کشور بیشتر شود.

وی از بیمارستان مفید به عنوان یک مرجع علمی یاد کرد و گفت: برنامه آمایش سرزمینی سرطان از سال گذشته به همت وزارت بهداشت انجام شده است و در حال حاضر این مسئله به نتیجه رسیده که انشاالله به زودی مراکز تشخیص به موقع و درمان زودرس سرطان راه‌اندازی می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: آمایش سرزمینی برنامه سرطان با بررسی وضعیت توزیع جغرافیایی بیماران سرطانی و نیازهای فیزیکی برآورده شده انجام گرفته شده است و بر همین اساس در 113 شهر کشور 148 مرکز تیپ یک سرطان راه‌اندازی می‌شود.

آقاجانی در مورد مراکز تیپ یک تشخیص به موقع و درمان سرطان گفت: خدمات سرپایی سرطان در این مراکز انجام می‌شود و اقداماتی همچون آندوسکوپی، کولونوسکوپی، ماموگرافی و شیمی‌درمانی سرپایی نیز از جمله خدمات ارائه شده در مراکز تیپ یک است.

وی افزود: 74 مرکز تیپ 2 مرکز تشخیص به موقع و درمان سرطان زودرس نیز در کشور انجام می‌شود که در این مراکز اقداماتی همچون رادیوتراپی، جراحی، درمانی و ... به بیماران ارائه می‌شود.

همچنین 13 مرکز فوق تخصصی قدس در رابطه با سرطان نیز مجهز به دستگاه‌های پیشرفته و مدرن در کشور راه‌اندازی می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه جمعیت کشور در حال پیر شدن است و از طرفی بحث سرطان نیز وجود دارد بر همین اساس باید برنامه‌ریزی‌های جدی در کشور انجام شود، برای مراکز تشخیص به موقع و درمان زودرس سرطان در سطح تیپ یک، وزارت بهداشت اعتباراتی را در نظر گرفته است ولی برای تیپ 2 و 3 نیازمند سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی و همکاری خیرین هستیم.

آقاجانی ادامه داد: بسته‌های سرمایه‌گذاری را وزارت بهداشت برای کسانی که قصد داشته باشند در این راستا سرمایه‌گذاری کنند پیش‌بینی کرده است تا بتوانیم با کمک منابع خیرین و همکاری بخش خصوصی، نیازهای درمانی کشور را هرچه بیشتر تامین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه منابع دولتی به تنهایی برای رفع نیازهای درمانی کشور کفایت نمی‌کند، تصریح کرد: 80 هزار تخت‌خواب بیمارستانی در کشور کمبود داریم این در حالی است که با اعتبارات دولتی تنها سالانه 2 هزار تخت‌خواب را می‌توانیم برای بیمارستان‌ها تهیه کنیم و بر این اساس اگر بخواهیم پیش رویم 40 سال باید صبر کنیم تا شاهد رفع کمبود در این زمینه شویم بنابراین این موضوع در شأن ملت ما نیست و لازم از بخش خصوصی و غیردولتی همکاری داشته باشند.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: رویکرد دولت یازدهم نسبت به مشارکت بخش غیر دولتی در ارائه خدمات درمانی مثبت است و اگر بخواهیم شاهد رشد در بخش ارائه خدمات درمانی باشیم این مسئله با همت خیرین و سرمایه‌گذاران غیر دولتی ایجاد می‌شود.

ارسال نظرات