دبیر علمی همایش ملی اخوان ثالث با اشاره به ارسال بیش از 250 سروده متناسب با اخوان ثالث به همایش گفت: در آیین اختتامیه همایش اخوان ثالث، از 5 عنوان کتاب ادبی رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۸۵۷۷۵۲۶
|
۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: مجید پویان پیش از ظهر دیروز در نشست خبری برگزاری اولین همایش ملی اخوان ثالث در یزد با بیان اینکه پوستر فراخوان همایش ملی اخوان ثالث به بیش از 100 دانشگاه کشور ارسال شده، اظهار داشت: آثار رسیده به دبیرخانه همایش توسط 35 داور برجسته عضو هیئت علمی دانشگاه‌های مختلف کشور مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته است.

دبیرعلمی همایش ملی اخوان ثالث تولیدی بودن مقالات و چکیده مقالات رسیده شده را از جمله ویژگی‌های این همایش دانست و بیان کرد: تعداد آثار رسیده، گویای استقبال بی‌نظیر هنرمندان و نخبگان ادبی و علمی کشور از همایش ملی اخوان ثالث است.

پویان با اشاره به ارسال بیش از 2 هزار نسخه پوستر فراخوان شعر به تمام کشور افزود: تاکنون بیش از 250 سروده متناسب با اخوان ثالث و تقدیم شده به وی از سوی شاعران برجسته و نامی به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

دبیرعلمی همایش اخوان ثالث حضور و مشارکت دانشگاهیان در بخش شعر را از دیگر ویژگی‌های این همایش دانست و بیان کرد: خروجی هر همایش، تولیدات علمی و هنری آن است، که ما به همین دلیل حضور پر رنگ دانشگاهیان در این همایش را نقطه قوت بخش شعر می‌دانیم.

وی رونمای از آثار شاخص، با عناوین "کتاب‌شناسی اخوان ثالث"، مجموعه شعر  "همراه با امید"، کتاب  "مدخل"، کتاب "پرنیان آبگین پرده" و لوح فشرده حاوی 120 مقاله پذیرفته شده، را از جمله ویژگی‌های شاخص اولین همایش ملی اخوان ثالث در یزد عنوان کرد.

وی با اشاره به اهمیت حضور شاعران برجسته افغانستان و تاجیکستان در این همایش خاطرنشان کرد: جغرافیای فرهنگی شعر اخوان ثالث به گونه‌ای است که، ایران را در جغرافیای فرهنگی گذشته دیده و این مهم‌ترین ویژگی آثار اخوان است.

پویان با بیان اینکه نگاه علمی براولین همایش اخوان ثالث حاکم است، اظهار داشت: 50 مقاله علمی، رونمایی از 5 کتاب مرتبط و تهیه یک سری لوح فشرده حاوی مقالات تولیدی، از جمله دستاوردهای اولین همایش ملی اخوان ثالث در یزد محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اهمیت وجود سابقه اخوان ثالث در حوزه‌های مقاله‌نویسی، داستان‌نویسی و گزارش‌نویسی، ادامه داد: پرداختن به وجوه ناشناخته اخوان ثالث از دیگر ویژگی‌های برجسته این همایش است.

 

ارسال نظرات