مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران خبر داد
مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه ۲۴۰۰ مدیر مدرسه در پایتخت وجود دارد، گفت: انتخاب مدیران مدارس از سال آینده بر اساس بخشنامه جدید آموزش و پرورش انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۵۷۷۵۲۴
|
۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، اسفندیار چهاربند مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران  در پاسخ به این پرسش که «آیا انتخاب مدیران مدارس با ضوابط خاص و جدید انجام خواهد شد؟»، اظهار داشت: دفترچه‌ای برای جمع آوری بانک اطلاعاتی افرادی که شایستگی احراز پست مدیریت دارند، تهیه شده است.

وی افزود: تلاش کردیم هم‌زمان با دریافت بخشنامه جدید، فرایند انتخاب و انتصاب مدیران را تطبیق دهیم، اما به دلیل اینکه زمان ارسال بخشنامه مصادف شد با زمانی که بخشی از زمان را سپری و برخی مدیران را انتخاب کرده بودیم، برای سال تحصیلی آینده دقیقاً منطبق با ضوابط بخشنامه جدید و اطلاعات مندرج در بانک اطلاعاتی جمع‌آوری شده، اقدام می‌کنیم.

چهاربند در پاسخ به این پرسش که «آیا تعداد زیادی از مدیران کنونی مدارس را در سال تحصیلی آینده نخواهید داشت؟»، خاطرنشان کرد: این موضوع روند طبیعی هر سال است؛ در تهران حدود 2400 مدیر در سه دوره تحصیلی داریم که بالغ بر 280 نفر آنها به دلیل بازنشستگی از گردونه کار خارج می‌شوند.

وی ادامه داد: به دلیل کثرت واحدهای آموزشی، طبیعی است که کثرت جمعیت مدیر مدرسه در تهران داریم و نقل و انتقالات، بازنشستگی و تغییرات در دوره‌های تحصیلی باعث جا به جایی مدیران می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در خصوص اینکه بخشنامه جدید وزارتخانه برای انتخاب مدیران نگرانی ایجاد نمی‌کند، تصریح کرد: این موضوع یک نظم و انضباط را ایجاد می‌کند و بر اساس معیارها از اعمال سلیقه‌های فردی و جناحی در عزل و نصب‌ها جلوگیری می‌کند و صرفاً مبتنی بر صلاحیت‌های حرفه‌ای و متناسب با مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش این فعالیت مدیریت می‌شود.

ارسال نظرات