فرمانده سپاه خارگ گفت: دو کاروان از دانش‌آموزانشهرستان گناوه از منطقه جنگی جزیره خارگ دیدن کردند.
کد خبر: ۸۵۷۷۴۰۲
|
۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خارگ، عبدالکریم دانش‌آموز در جمع خبرنگاران در جزیره خارگ ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: دو کاروان از دانش‌آموزان پسر شهرستان گناوه با حضور در خارگ از مناطق آسیب دیده جنگی این جزیره بازدید نموده و از نزدیک با ایثارگری مردم خارگ طی سال‌های جنگ تحمیلی آشنا شدند .

دانش‌آموز ادامه داد: دانش‌آموزان با حضور در یادمان شهیدان گمنام، سپس گلزار شهدای امامزاده میرمحمدو ادای احترامو نثار فاتحه به روح بلند شهیدان، از بیمارستان زیرزمینی مدافعان خلیج فارس که در طول دفاع مقدس، خدمات درمانی ارزندهای به مجروحان جنگی ارائه کرده، بازدید نمودند.

وی افزود: کاروان دانش‌آموزی راهیان نور دریایی در ادامه از اماکنو تاسیسات نفتی جزیره، خصوصا بقایای نفتکش سونگ بونگ که در حال بارگیری نفت خاماز اسکله غربی مورد هدف قرار گرفته است، بازدید کردند .

فرمانده سپاه خارگ تاکید کرد: دانش‌آموزان در طول حضور خود در خارگ، با تاریخچه‌ای اجمالی از این جزیره و اهمیت اقتصادی و نظامی، همچنین گوشه‌هایی از حماسه‌آفرینی‌های مردم آن، در سال‌های دفاع مقدس، آشنا می‌شوند .

جزیره خارگ در 57 کیلومتری شمال غربی بوشهر واقع گردیده و از توابع همین شهرستان می‌باشد که حدودا به تعداد روزهای جنگ تحمیلی، مورد حملات هوایی دشمن، قرار گرفته است .

انتهای پیام/

ارسال نظرات