فرمانده سپاه دیلم خبر داد

اجرای نمایش واقعه غدیر در دیلم با حضور 80 هنرمند

فرمانده سپاه دیلم گفت: نمایش واقعه غدیر در منطقه تنوب شهرستان دیلم با حضور 80 هنرمند به اجرا درآمد.
کد خبر: ۸۵۷۷۳۹۶
|
۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیلم، احمد اسدی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران و آیین تجلیل از اجراکنندگان نمایش واقعه غدیر در دیلم، اظهار کرد: در این مراسم که در منطقه تنوب انجام شد، بیش از 10 هنرمند و 70 هنرور در قالب کاروان‌های بازگشته از حج، واقعه غدیرخم را به صورت نمادین به نمایش گذاشتند.

اسدی افزود: این آیین باشکوه و معنوی در چهارمین سال خود به همت سپاه ناحیه دیلم و مشارکت هنرمندان برجسته شهرستان و هیات تعزیه‌خوانی ثارا...مسجد امام حسین(ع) و برگرفته از اسناد معتبر تاریخی و روایی اجرایی شد.

وی ادامه داد: در این مراسم به حجه‌الوداع پیامبر(ص) و انجام اعمال حج و طواف خانه خدا و سخنرانی پیامبر در خصوص تقوا پرداخته شد.
فرمانده سپاه دیلم گفت: در بخش دیگر این نمایش، پیامبر اسلام(ص) در حجه‌الوداع از سوی خداوند وحی دریافت کرد تا برای اکمال و اتمام نعمت خدا برای همه مسلمانان مولای متقیان امام علی(ع) را به جانشینی خود در محلی به نام غدیر خم معرفی کند.
اسدی به اهداف این نمایش اشاره کرد و تصریح کرد: شناساندن سیره امامان معصوم(ع) با استفاده از آیات و روایات و بهره‌گیری از سبک، ذوق و سلیقه هنری، ایجاد پیوند ارزشی بین ولایت اهل بیت(س) و نسل‌های انقلاب اسلامی، کمک به درک بیشتر از معارف الهی و ارزش‌های معنوی و الهی و افزایش معرفت بسیجیان و حلقه‌های صالحین از واقعه غدیر خم از اهداف بازسازی این واقعه مهم تاریخی به شمار می‌رود که از سوی سپاه ناحیه مقاومت و برخی خیرین برگزار شد.

وی اضافه کرد: صدها نفر از مردم دیلم و روستاهای همجوار برای دیدن این نمایش عظیم در محل حاضر شدند و هنگام حضور کاروان‌ها با شوق و ذوق خاصی به نظاره بازسازی نمادین واقعه غدیر نشستند.

وی تاکید کرد: مردم شهرستان دیلم بار دیگر با حضور در نمایش بازسازی واقعه غدیر تجدید بیعت دوباره با ولایت کرده و یادآور شدند که اجازه نخواهند داد دوباره حوادث پس از غدیر تکرار شود.
غدیر خم نام ناحیه ای میان مکه و مدینه است که پیامبر اسلام(ص) در حجت‌الوداع، امام علی بن ابیطالب(ع) راولی پس از خود اعلام کرد. 18 ذی‌الحجه سال 10 هجری قمری، سالروز این واقعه میان شیعیان به عید غدیر خم شهرت دارد..

انتهای پیام/

ارسال نظرات