رئیس انجمن انبوه‌سازان تهران:

ایرادات و اشتباهات آخوندی در ۷۵۰ روز گذشته چه بود؟

ضعف مدیریت و ناهماهنگی تصمیم‌گیران وزارت مسکن، باعث کندی کار و عدم هماهنگی در بدنه وزارتخانه شده که اختلال در عملکرد این نهاد طی دو سال اخیر را در پی داشته است
کد خبر: ۸۵۷۷۳۶۷
|
۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن محتشم، رییس انجمن انبوه سازان استان تهران درباره دلایل استیضاح عباس آخوندی توسط نمایندگان مجلس گفت: ضعف مدیریت، ناهماهنگی سیاست مداران و تصمیم گیران وزارت مسکن، باعث کندی کار و عدم هماهنگی در بدنه وزارت خانه شده و این موضوع، باعث به وجود آمدن اختلال در عملکرد این نهاد در دو سال اخیر بوده است.
حسن محتشم توضیح داد: نظر نمایندگان مجلس در خصوص عملکرد وزیر مسکن ارجعیت دارد، این نمایندگان مجلس هستند که در خصوص ادامه کار وی تصمیم نهایی را می‌گیرند و نمی‌شود نظر نمایندگان مجلس را پیش بینی کرد و آن‌طور که به نظر می رسد آخوندی به کار خود در این وزارت خانه ادامه می‌دهد.
وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید بعد از شروع کار، بیشتر برنامه های اقتصادی خود را بر روی بخش انرژی و مسایل هسته ای تخصیص داد و در بخش اقتصادی بیشتر بر روی مسئله مهار تورم تمرکز کرد.
وی در ادامه گفت: وزارت راه و شهرسازی ناچار بود مسیر سیاست های دولت به منظور مهار تورم را ادامه دهد و نتوانست فعالیت چشم‌گیری در بخش مسکن صورت دهد و همچنین به دلیل سیاست های انقباضی دولت پروژه مسکن مهر که در دولت قبل کلید خورده بود به قرارداد های گذشته محدود شد و توسعه ای در این زمینه صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد: در خصوص توسعه مسکن به خصوص در مناطق محروم در دوسال گذشته اقدام قابل توجهی صورت نگرفت.
محتشم در ادامه اظهار کرد: نمی‌توان دلیل اصلی ضعف در بخش مسکن را وزارت راه و شهرسازی دانست بلکه مسایل نقدینگی و تامین منابع مالی نیز از دلایل ضعف این وزارتخانه است.
وی یکی دیگر از دلایل پیاده نشدن وعده های وزیر مسکن را ناهماهنگی سیاست مداران و تصمیم گیران راس وزارت خانه دانست و به نسیم گفت: کندی کار و عدم هماهنگی در بدنه وزارت خانه، باعث به وجود آمدن اختلال در عملکرد وزارت خانه شده است.
رییس انجمن انبوه سازان استان تهران در خصوص وعده های آخوندی در خصوص وضعیت مسکن مهر گفت: براساس تعهد هایی که مسئولان در این زمینه دادند بخش هایی از مسکن مهر تکمیل شده و تحویل داده شده است و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده بخش قابل توجهی تا آخر امسال و بخش دیگر تا اواخر سال آینده تحویل متقاضیان خواهد.
وی ادامه داد: : متاسفانه وزارت راه و شهرسازی برای  جذب بخش خصوصی برنامه جامعی نداشته است و نتوانسته جایگزین مناسبی را برای مسکن مهر ارایه دهد اما برای ساخت 7 شهرک جدید  با تعدادی از کشورهای خارجی وارد مذاکره شده است و همچنین پیشنهاد هایی به سرمایه گذارن داخلی در خصوص فعالیت داده شده است ، که میزان جذب سرمایه گذاران به وقت نیاز دارد و باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده چه اتفاقی می‌افتد.
محتشم در پایان نمره عملکرد وزارت راه و شهرسازی را 12 دانست و توصیه کرد: وزارت مسکن باید حد اقل در بخش مسکن با تشکل های مربوط به این بخش و با مجموعه انبوه سازان مسکن، تعامل و هماهنگی بیشتری داشته باشد تا بتواند از توانمندی های این بخش حداکثر بهره را ببرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار