بیش از 30 هزار معدنچی زغال سنگ آفریقای جنوبی در پی شکست مذاکرات دستمزد میان اتحادیه ملی کارکنان معدن (ان یو ام) و مدیران شرکتهای معدنی، اعتصاب به مدت نامعلوم را آغاز کردند.
کد خبر: ۸۵۷۷۳۵۷
|
۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵

  به گزارش خبرگزاری بسیج، سخنگوی اتحادیه نماینده این معدنچیان به خبرگزاری فرانسه اظهار کرد: ما تصمیم گرفتیم اعتصاب کنیم زیرا به بن بست رسیده ایم و این اعتصاب تا زمانی که دو طرف سر میز مذاکره نشسته و اختلافشان را حل کنند، ادامه خواهد داشت.

این اعتصاب که از روز یکشنبه آغاز شد، به فعالیت شرکتهای معدنی آنگلوامریکن، اکسارو و گلنکور لطمه خواهد زد.

گلنکور در چند ماه گذشته صدها شغل را به منظور کاهش هزینه‌ها حذف کرده است و در ماه اوت با اشاره به دشواری مالی، اعلام کرد معدن زغال سنگ اوپتیموم را تحت حمایت در برابر ورشکستگی قرار می‌دهد.

اتحادیه نماینده معدنچیان زغال سنگ خواستار افزایش 14 درصدی دستمزد برای اعضایش و افزایش 13 تا 14 درصدی دستمزد کارگران کم مزد است اما مدیران صنعت زغال سنگ آفریقای جنوبی با گذشت بیش از سه ماه مذاکره، با پیشنهاد نصف افزایش دستمزد درخواست شده به پایان میز مذاکره آمدند.

طبق گزارش اتاق معادن آفریقای جنوبی، در صنعت زغال سنگ این کشور حدود 90 هزار نفر مشغول به کارند.

زغال سنگ هم مانند سایر بخشهای معدنکاری از کاهش قیمت کالاها که تحت تاثیر دورنمای کندی رشد اقتصادی چین و کمتر شدن تقاضای این کشور برای مواد خام روی داده، آسیب شدیدی دیده است.

در این بین معدنچیان آفریقای جنوبی به شکل روزافزون به این باور رسیده اند که دستمزد نیروی کار سیاه پوست با گذشت بیش از دو دهه از دوران آپارتاید، بسیار پایین مانده است.

ارسال نظرات