عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بسیج:
کد خبر: ۸۵۷۷۳۴۸
|
۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
 عطاء الله حکیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار سرویس اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: لیبرال سرمایه داری با بانکداری اسلامی تناقض دارد، سود های دولتی با 28 درصد سنخیتی با بانکداری اسلامی ندارد و رشد موسسات غیر مجاز که موجبات انباشت و حرص سرمایه داری گشته باید  توسط بانک مرکزی کنترل و مهار شود.

وی با بیان اینکه ربا و ربا خواری در بسیاری از سیستم های بانکی مشاهده می شود عنوان کرد: سیستم موجود نه امکان توسعه ای برای تولید کننده و واحد صنعتی و نه برای کشور ایجاد نمی کند و به نظر می رسد که ساختار کنونی دولت، رها شدگی اقتصاد را به دنبال داشته باشد.

حکیمی بیان داشت: این در حالی است که دغدغه اصلی دولت در بخش برجام و توافق با غرب و غربی ها شده است تا اقتصاد ایران به شکلی غیر آرمانگرایانه و غیر واقعی ساخته شود؛ آنچه مشهود است در وجه آرمانی آمریکا و اروپا سازنده نخواهند بود و آنها همواره چشم به منابع اولیه و خدادای ما داشته و دارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خاتمه به نقش مشارکتی مردم در اقتصاد پرداخت و اشاره کرد: استراتژی مناسب توسعه اقتصادی کشور بر مبنای اقتصاد اسلامی و مقاومتی ، همسویی دولت با نخبگان و دلسوزان نظام ، تحول نظام بانکی  و بانکداری اسلامی در اسرع وقت، شفافیت اقتصادی  و مالی دولت، مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی و رانت خواران باید در راس اهداف اقتصادی دولت قرار بگیرد.

ارسال نظرات