خبرهای داغ:
مدیرکل نوسازی مدارس قزوین مطرح کرد:

لزوم گرایش به آموزش‌های مدرن در قزوین

مدیرکل نوسازی مدارس قزوین گفت: لازم است از آموزش و پرورش سنتی عبور کرده و برنامه‌ها و امکانات مدرن در حوزه آموزش و پرورش حرکت کنیم.
کد خبر: ۸۵۷۷۲۶۵
|
۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، عسگرعلی جوانبخت در مراسم افتتاح مدارس شهرستان البرز که امروز در روستای کمال‌آباد و شهر الوند برگزار شد با اشاره به جایگاه علم‌آموزی و اهمیت تربیت گروه‌های سنی پایه در جامعه اظهار کرد: توجه عموم افراد جامعه اعم از مسئولان و خانواده‌ها به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و بهبود کمی و کیفی برنامه‌های این حوزه می‌تواند در رشد روزافزون فرزندان برای ساخت آینده‌ای بهتر، مؤثر باشد.

وی بیان کرد: جامعه ما نیاز به یک پیشرفت روزافزون دارد و برای دستیابی به این امر لازم است به سه ویژگی معلم، متعلم یا دانش‌آموز و فضا و امکانات به عنوان زیرساخت‌های آموزشی توجه شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین ادامه داد: عموم مسئولان حوزه آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های اجرایی برای توسعه این سه ویژگی می‌توانند به نحوی برنامه‌ریزی و اقدام کنند تا با ایجاد یک همدلی و همزبانی در جامعه زمینه رشد و توسعه فراهم شود.

این مسئول اضافه کرد: لازم است از نحوه تدریس و ارائه برنامه‌های آموزشی با استفاده از روش‌های سنتی عبور کرده و برای ارتقای کیفی و بهبود دانش عمومی گروه‌های سنی پایه که با بهره‌مندی از امکانات مدرن و ارتقای دانش روز معلمان و مربیان آموزشی به دست می‌آید اقدامات لازم همراه با یک برنامه‌ریزی و آینده‌نگری انجام شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قزوین با اشاره به رشد سریع حوزه‌های علمی و تحقیقاتی در جامعه تصریح کرد: حضور دانش‌آموزان در این امور و آگاهی یافتن از برنامه‌های نوین آموزشی می‌تواند علاوه بر رشد جامعه زمینه شکوفایی و پویایی مدارس و واحدهای آموزشی را در سطوح مختلف به همراه داشته باشد.

جوانبخت یادآور شد: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با همکاری و تلاش اداره کل آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های اجرایی استان قزوین تاکنون اقدامات گسترده‌ای را برای رفع محرومیت در عرصه آموزش و پرورش، توسعه زیرساخت‌های آموزشی و ارائه خدمات متنوع در این حوزه انجام دادند.

وی افزود: بخش زیادی از خدمات و برنامه‌های ارائه شده به دانش آموزان با کمک خیرین مدرسه‌ساز صورت گرفته که با توجه به نیازهایی که همچنان در استان قزوین مشاهده می‌شود لازم است این خیرین برنامه‌های خود را ادامه دهند تا مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان نیز مانند مراکز توانمند از امکانات و فعالیت‌های آموزشی بهره‌مند شوند.

 

1011/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها