معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه مداحان در راستای تبیین و ترویج اقتصاد مقاومتی فعالیت کنند، گفت: هیئت‌های مذهبی اقامه نماز اول وقت را در ایام عزاداری ترویج کنند.
کد خبر: ۸۵۷۷۲۶۲
|
۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: حجت‌الاسلام و المسلمین علی کارگر عصر دیروز در گردهمایی بزرگ همدلی و همزبانی عاشورائیان،که با حضور مسئولان هیئت‌های مذهبی، مداحان و شعرای آیینی استان یزد برگزار شد، با بیان اینکه مبارزه با استکبار جهانی هنوز به طرق مختلف مفتوح است، اظهار داشت: مردم با حضور با شکوه و پرمعنای خود در آیین تشییع پیکرجان باختگان یزدی فاجعه منا، مکتبی بودن ملت و بصیرت آگاهانه خود و نیز ماندگاری ارزش‌های دینی را در کشور نشان می‌دهند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد گفت:  فرزندان ما حتی آنان که در گهواره‌ها قرار دارند متاثر از محرم هستند و عزای سالار شهیدان در قلب مردم ما موج می‌زند.

کارگر با اشاره به ضرورت و اهمیت اتحاد اقشار مختلف جامعه در راستای برگزاری مراسم‌های عزاداری افزود: مردم ما به عشق اهل بیت(ع) و به برکت ولایت اجتماع عظیم عاشورائیان با شوق و عشق و آگاهی تشکیل می‌دهند و باید از این فرصت برای تبلیغ شایسته دین و بصیرت‌افزایی استفاده کرد.

وی تصریح کرد: امروز باید فرهنگ ایستادگی در مقابل مستکبران تقویت شود و اهمیت مسائل مهم نظام و تبیین اهداف دین در جلسات عزاداری محرم مدنظر قرار گیرد.

کارگر ادامه داد: دشمن از همه درهای ورود خود به ایران برای نابودی انقلاب، شکست خورد و امروز به اقدامات خصمانه اقتصادی روی آورده، اما غافل است که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند، ملت ما در جنگ اقتصادی فرزند رمضان و در جنگ نظامی فرزند عاشورا هستند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: مبلغان و مداحان باید به تطبیق محرم و صفر با وضعیت کنونی کشور اقدام کنند و ترویج و تبیین طرح اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری را در دستور کار خود قرار دهند.

وی فلسفه محرم و عاشورا را احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و بیان کرد: نوحه‌ها و ذکرهای محرم باید بیش از پیش به سمت ولایت، شجاعت، شهامت و جوانمردی هدایت شود.

وی با اشاره به ضرورت اقامه نماز اول وقت در ایام عزاداری گفت: اقامه نمازهای جماعت با شکوه سبب شکستن کمر دشمن می‌شود.

 

ارسال نظرات