تفاهم‌نامه همکاری طرح انتقال آب به فلات مرکزی ایران با حضور مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و نمایندگان شرکت‌های "دیلیم" کره جنوبی و مشانیر ایران، امضا شد.
کد خبر: ۸۵۷۷۲۱۳
|
۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹


به‌ گزارش خبرگزاری بسیج، نشستی با حضور "سیدمحمدرضا رضازاده" مدیرعامل شرکت و مدیران ارشد شرکت آب نیرو، با هیئتی از نمایندگان شرکت‌های «دیلیم» کره جنوبی و «مشانیر» ایران در سالن کنفرانس شرکت آب نیرو برگزار شد.

در این جلسه، تفاهم اولیه‌ای برای ایجاد امکان استفاده از فرصت‌های تأمین مالی و بدون تعهد الزام‌آور با هیئت نمایندگان شرکت‌های "دیلیم" کره جنوبی و مشانیر ایران برگزار شد.
در شروع جلسه، "عیسی بزرگزاده" معاون فنی و پژوهشی شرکت آب و نیروی ایران در این باره، اظهار داشت: در امتداد سفری که برای نشست جهانی آب در کره جنوبی داشتیم، فرصتی پیش آمد تا از مجموعه شرکت دیلیم بازدید کنیم و در همین راستا تامین مالی مگاپروژه انتقال آب از بهشت آباد به سه استان یزد، اصفهان و کرمان باعث شد تا در فرمت «EPCF» با شرکت دیلیم همکاری نزدیکی داشته باشیم.
وی به نقش پررنگ شرکت مشانیر به عنوان طرف ایرانی اشاره کرد و افزود: در چند جلسه مختلفی که با این دو شرکت داشته‌ایم به یک چارچوب اولیه برای کارهای آتی در قالب تفاهم نامه رسیده ایم.
در ادامه مدیرعامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران با اشاره به همکاری موثر شرکت آب نیرو با شرکت دیلیم در طرح مسجدسلیمان و تصویر خوبی که از تجارب قبلی این شرکت وجود دارد، اظهار داشت: در سفری که به کره جنوبی داشتیم، احساس کردیم که شرکت دیلیم نقش موثری در پروژه های آبی کره جنوبی دارد. همچنین انگیزه خوبی برای همکاری و تامین سرمایه این پروژه ها با بانک ها و شرکت‌های بیمه کره ای دارد؛ به همین خاطر این علاقمندی وجود دارد که همکاری خود را با این شرکت در 3 طرح مختلف پارسیان، بختیاری و انتقال آب از بهشت آباد به فلات مرکزی ایران ادامه دهیم.
رضازاده، اظهار کرد: من امیدوارم که بتوانیم مراحل اخذ مجوزها را از مراحل قانونی ایران پیگیری کنیم و در برخی از این زمینه ها با شرکت کره‌ای همکاری داشته باشیم.
وی با قدردانی از زحمات شرکت مشانیر در ساماندهی مذاکرات و ابراز امیدواری از جدیت شرکت دیلیم در اجرای پروژه‌ها افزود: امیدوارم شرکت دیلیم هرچه زودتر بتواند بررسی‌های فنی و تنظیم پیشنهادهای تامین مالی را انجام بدهد تا مراحل جدی تر کار را با همکاری یکدیگر دنبال کنیم.
در ادامه «بگ»، رئیس هیئت نمایندگان شرکت دیلیم با ابراز خرسندی از ادامه همکاری با شرکت آب نیرو ، این پروژه را یکی از مهم‌ترین پروژه هایی عنوان کرد که مایل به سرمایه‌گذاری و فعالیت، حتی زودتر از موعد مقرر در آن هستند.
در پایان با حضور مدیران عامل شرکت آب نیرو، مشانیر و هیئت نمایندگی شرکت دیلیم تفاهم‌نامه همکاری بین این شرکت ها امضا شد.

ارسال نظرات