کارشناس امور زنان با بیان اینکه قوانین ما بر اساس فقه و شرع تصویب شده است، گفت: جوسازی‌ها و اعتراض‌هایی که از سوی برخی مسئولان در مورد قانون «اجازه همسر برای خروج زنان از کشور» مطرح می‌شود بیشتر بازی‌های سیاسی است.
کد خبر: ۸۵۷۷۲۱۲
|
۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، پروین سلیحی  در مورد اظهاراتی که اخیرا از سوی برخی از مسئولان حوزه زنان در اعتراض به قانون ممنوعیت خرج زنان از کشور بدون اجازه همسر، گفت: مسلم است که ما به این موضوع ایمان داریم که دستورات دین ما جامع و کامل است و فلسفه و دلایل خاصی برای آن وجود داشته است و بهترین دستور و برنامه برای زندگی انسان‌ةا است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد نوع توجیهات و اعتراض‌ها به قانون ممنوعیت خروج زنان از کشور بدون اجازه همسر رنگ و بوی سیاسی به خود گرفته است در حالیکه سال‌های زیادی این قانون بدون هیچ مشکلی وجود داشته است و در این مدت زوج‌هایی بودند که با هم یا خانم به تنهایی و با رضایت همسر برای انجام کارهای خود از کشور خارج شده است و این قانون هیچ مشکلی را ایجاد نکرده بود.

این کارشناس امور زنان گفت: بهرحال این قانون یک فلسفه‌ای دارد ما نباید استثنائات را فدای یک اصل کلی که کاملا روشن، منطقی و درست است کنیم، این قانون بر اساس مبانی دینی ما به تصویب رسیده است زنان و شوهرانی که کاملا نسبت به هم شناخت دارند با این قانون مشکلی ندارند .

سلیحی ادامه داد: بنابراین اگر افرادی که شغل و برنامه‌شان به گونه‌ای است که باید به خارج از کشور سفر کنند می‌توانند زمان عقد خود این موضوع را شرط کنند بنابراین قانون از آن طرف نیز راه را برای زنان باز گذاشته است که فعالیت‌های مثبت و علمی خود را انجام دهند.

وی اظهار داشت: هم اکنون جوسازی‌هایی در جامعه ایجاد شده است که هیچ مبنای درستی ندارد و این‌ها بازی‌های سیاسی است که نباید به آنها توجه کرد و باید دید شرع ما چه می‌گوید همانطور که یک زن مایل نیست همسرش برنامه‌های خاصی داشته باشد و انتظارات خاصی از او دارد مرد هم همینطور است، بنده به شدت با این تفکرات مخالف هستم و معتقدم این قوانین تمام جوانب کار را سنجیده و بر گرفته از دین و فقه ما است و به آرامش و ثبات خانواده کمک می‌کند.

وی افزود:کسی که ازدواج می‌کند می‌توانند در این مورد با هم صحبت کنند، اگر قرار است هر کسی برنامه خودش را اجرا کند اصلا برای چه خانواده تشکیل می‌دهند؟

ارسال نظرات