رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران:
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران ضمن ابراز نگرانی از وضعیت آسیب‌های اجتماعی در محله هرندی، تاکید کرد: حل معضلات این محله بدون مشارکت و همکاری جدی سایر دستگاه‌های مسئول غیر ممکن است و نمی‌توان از شهرداری انتظار داشت به تنهایی معجزه کند.
کد خبر: ۸۵۷۷۱۸۲
|
۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجةالاسلام عبدالمقیم ناصحی  با اشاره به اینکه وضعیت آسیب‌های اجتماعی در سطح شهر تهران نگران کننده است، اظهار کرد: در این بین وضعیت محله هرندی بسیار نامطلوب است و اقدام جدی در این محدوده مطالبه جدی شهروندان و خانواده‌هاست.

وی با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با حضور علیرضا جزینی، قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر، تصریح کرد: این مقام مسئول نیز وضعیت نگران کننده در تهران را تأیید کرد و اعضای شورا پیشنهادهای خود را در زمینه مهار تدریجی پدیده شوم اعتیاد و معتادان بی‌خانمان در پایتخت مطرح کردند.

وی با بیان اینکه معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گزارشی درباره روند اجرای طرح انضباط اجتماعی در محله هرندی به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی ارائه کرده است، یادآور شد: فعلا نمی‌توان تغییرات محسوسی در محله هرندی مشاهده کرد چراکه اقدامات فرهنگی دیربازده بوده و طی دوره‌های زمانی بلند مدت قابل اندازه گیری است.

ناصحی در پاسخ به سوالی درباره فقدان پیوست اجتماعی و فرهنگی پیش از آغاز اجرای طرح انضباط اجتماعی در منطقه 12، اظهار کرد: تقاضای شورا این است که برای هر پروژه جدیدی، ابتدا پیوست فرهنگی تهیه شود، چراکه بدون این پیوست قطعاً کار به درستی پیش نمی‌رود. کمااینکه تجربه پیاده راه 17 شهریور ثابت کرد اجرای پروژه فاقد پیوست‌های اجتماعی و فرهنگی، چالش‌های جدی به دنبال دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه مطالعات اجتماعی درباره طرح انضباط اجتماعی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در عین حال این مطالعات نیازمند نوعی یکپارچگی است تا کارایی لازم را داشته باشد.

ارسال نظرات