رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم به کارگیری مشاوری توانمند برای نصب فیلترهای جذب دوده بر روی اتوبوس‌ها تأکید کرد و گفت: جان انسان‌ها بسیار مهم است و هزینه برای حفظ جان انسان‌ها به هر میزان که باشد باید ازاولویت‌های مسئولان باشد.
کد خبر: ۸۵۷۷۱۷۸
|
۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، محسن سرخو، رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در جلسه این کمیته که به بررسی وضعیت ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران اختصاص داشت،گفت: شهر تهران شهر خوبی برای زندگی کردن نیست چرا که تهران شهری است که خطر مرگ تدریجی را برای شهروندان خود به همراه دارد و ما باید تلاش کنیم پایتخت به شهری پاک برای زندگی کردن تبدیل شود.

وی تصریح کرد: بافت فرسوده، وجود گسل‌های شهر تهران و همچنین هوای آلوده عمده خطراتی هستند که هر لحظه شهر تهران را تهدید می‌کنند.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم پیشگیری از بروز بحران تاکید کرد و اظهار داشت: بخش زیادی از آلودگی هوای شهر تهران به زیر مجموعه‌های شهرداری تهران که همان اتوبوسرانی، تاکسیرانی و شرکت بادپا است باز می‌گردد.

سرخو تاکید کرد: مدیریت شهری در نخستین گام باید شرکت‌‌های زیرمجموعه خود را اصلاح کرده و سپس محدودیت‌ها برای کاهش آلودگی هوا را گسترش دهد. حرکت به سمت کاهش آلودگی هوا تکلیفی ملی و شرعی است و در حقیقت می‌توان ادعا کرد که کار در این زمینه به عنوان «باقیات الصالحات» محسوب می شود.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آمار بیماری‌های ناشی از آلودگی هوای شهر تهران اظهار داشت: آمار‌ها نشان می‌دهد در زمان وارونگی هوا تعداد مراجعین به مراکز درمانی تا 4 برابر افزایش می‌یابد.

سرخو بر لزوم به کارگیری مشاوری توانمند برای نصب فیلترهای جذب دود بر روی اتوبوس‌ها تأکید کرد و اظهار داشت: جان انسان‌ها بسیار مهم است و هزینه برای حفظ جان انسان‌ها هرچه که باشد ارزش دارد.

وی به تکالیف مشخص شده در برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران در این خصوص اشاره و تاکید کرد: مدیریت شهری در جریان این برنامه به شهروندان قول داده است و باید به گونه‌ای عمل کند که بتواند به قول خود پایبند بماند.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران بر لزوم به کارگیری بخش خصوصی در حوزه اتوبوسرانی تاکید کرد و افزود: تاکید من این است که هر اتوبوسی که وارد چرخه حمل و نقل شهری می‌شود به سیستم جذب دوده مجهز شود.

سرخو با تاکید بر لزوم انتقال تکنولوژی سیستم‌های جذب دوده گفت: پس از تجهیز اتوبوس‌های شرکت واحد به خاطر حفظ جان انسا‌ن‌ها باید ترتیبی اتخاذ شود که تمامی خودروهای دیزلی که در شهر حرکت می‌کنند ملزم به استفاده از این سیستم شوند.


ارسال نظرات