استاد حوزه علمیه قم پراکنده بودن بقاع متبرکه در شهرها و روستاهای ایران را یکی از نعمت‌های الهی دانست و گفت: این امر سبب می‌شود شیعیان در هر نقطه، کانونی برای گرد هم آمدن داشته باشند.
کد خبر: ۸۵۷۷۱۷۳
|
۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی در دیدارنماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) اظهار داشت: نظارت و مدیریت و همچنین نمایندگی شما از سوی رهبر معظم انقلاب در سازمان اوقاف موجب رضایت همه علما و بزرگان است و حسن خدمات شما مشهود است.

این مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه ابتدا لازم است به فاجعه منا و جان باختن هزاران مسلمان از جمله صدها نفر از هموطنانمان اشاره کنیم افزود: این فاجعه همه را متاثر کرده است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: هر کس صحنه‌های مربوط به آن را می‌بیند یا خبرش را می‌شنود دچار اندوه می‌شود. صحنه‌های دردناکی را در این فاجعه شاهد بوده‌ایم.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز با وجود روحیه‌ مهربان، با جدیت وارد عمل شدند زیرا حادثه مذکور بسیار دردناک و غیر قابل پذیرش بوده است.

وی دربخش دیگری از سخنان با اشاره به بارگاه امامزادگان واجب‌التعظیم در ایران تصریح کرد: حضرت محمد(ص) فرمودند هر کس ذریه مرا تکریم کند گویی مرا تکریم کرده است؛ بزرگداشت امامزادگان در واقع بزرگداشت و احترام به مقام شامخ رسول گرامی اسلام(ص) است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به وصایای حضرت زهرا(س) عنوان کرد: ایشان به حضرت علی(ع) در همین زمینه یعنی تکریم و بزرگداشت فرزندانشان توصیه کردند؛ خدمت به امامزادگان عمل به سفارشات حضرت زهرا(س) محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: تعظیم و تکریم امامزادگان در راستای تبدیل بقاع متبرکه به کانون‌های فرهنگی است.

آیت‌الله علوی گرگانی پراکنده بودن بقاع متبرکه در شهرها و روستاهای مختلف ایران و دیگر کشورها را یکی از نعمت‌های الهی دانست و تصریح کرد: این امر سبب می‌شود شیعیان در هر نقطه، کانونی برای گرد هم آمدن داشته باشند و در آنجا نسبت به معارف دینی و اخلاقی آگاهی یابند.

این مرجع تقلید گفت: هر چه تلاش کنیم تا نسبت به تکریم و تعظیم امامزادگان اقدامی کامل صورت بگیرد، ارزشمند است.

وی با بیان اینکه برخی بقاع متبرکه و امامزادگان بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف می‌تواند فهرستی کامل و جامع از این امامزادگان تهیه کند و در اختیار عموم مردم قرار دهد تا هر فرد که به شهرهای مختلف سفر می‌کند، بتواند به راحتی مکان این بقاع را بیابد و به زیارتشان مشرف شود.

آیت‌الله علوی گرگانی افزود: تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و گرد آمدن مردم در این مکان‌ها، سبب گسترش احکام و دستورات دینی و معارف اسلامی خواهد شد.

ارسال نظرات