فراخوان جمع‌آوری آثار پوستر و کاریکاتور با شعار «تبت یدا آل سعود» اعلام شد و مهلت ارسال اثر تا 20 مهر ماه است.
کد خبر: ۸۵۷۷۱۶۶
|
۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، جمعی از نهادهای فعال فرهنگی از جمله مجتمع فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی، خانه طراحان انقلاب اسلامی، سایت هنر مقاومت، ایران کارتون و تلخندک اقدام به اعلام فراخوان پوستر و کاریکاتور با شعار «تبت یدا آل سعود» کرده‌اند.

این فراخوان با هدف ایجاد مطالبه مردمی و بین‌المللی از سران کشورهای اسلامی برای مدیریت بین‌المللی حج و قطع دست آل سعود از مدیریت انحصاری آن برگزار می‌شود و به موضوعاتی از جمله توجه دادن به ماهیت وابسته و غیر اسلامی رژیم سعودی و توانمندی مدیریت متحدانه شیعی و سنی برای برگزاری حج می‌پردازد.

در بخش «از یمن تا منا» این فراخوان، جنایات سال‌های اخیر آل‌سعود در یمن، بحرین و غزه حتی در ماههای حرام و در حاشیه قرار گرفتن مدیریت حج برای حکام سعودی، مورد توجه قرار می‌گیرد. همچنین توجه به این نکته که کار اصلی آل سعود تأمین امنیت استکبار جهانی (آمریکا و اسرائیل) است نه برگزاری مراسم سیاسی معنوی حج از موضوعات این فراخوان به شمار می‌رود.

در بخش «حجة‌الوداع» این فراخوان نیز تکریم شهدای منا و تسلی خاطر امت واحده اسلام مورد توجه قرار می‌گیرد.

آثار گرافیکی باید در قالب پوستر، به صورت عمودی، با ابعاد هر اثر باید 70×50 سانتی متر و با رزولوشن 200 و با فرمت jpg و مود RGB ارائه شود. در صورت امکان طرح در سایز مربع جهت شبکه‌های اجتماعی تحت موبایل نیز ارسال شود.

شرکت‌کنندگان تا 20 مهر ماه مهلت دارند، آثار خود را به آدرس tabbatyada. farakhan@gmail. com ارسال کنند.

ضمن اینکه در این فراخوان این تذکرات مورد توجه قرار گرفته است؛ 1 ـ طراحان به این نکته دقت داشته باشند به جهت تفکیک اعراب وهابی از کل جامعه شریف عرب که بخشی از آنان مدافع جبهه مقاومت نیز هستند، در استعمال واژه‌ها و به کارگیری نمادهایی که به صورت ناخواسته خطاب به اعراب به معنای عام تلقی شود تدابیر لازم مورد نظر قرار گیرد. (مثال: لباس اعراب/ در مقام واژه: «عربستان» سعودی، اعراب). 2 ـ با توجه به انتشار آثار در حوزه بین‌الملل و با عنایت به آنکه یکی از نمادهای دولت و رژیم آل سعود پرچم عربستان بوده که مزین به نام جلاله و نام مبارک پیامبر اکرم (ص) است، ملاحظات تکریم اسماء مبارک ملحوظ نظر قرار گیرد.

ارسال نظرات