خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ۵۶ درصد از تحصیلات تکمیلی کشور در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی است و این دانشگاه بیشتر از سایر دانشگاه ها می تواند در این زمینه فعال باشد.
کد خبر: ۸۵۷۷۰۶۸
|
۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حمید میرزاده امروز در جمع خبرنگاران در همدان هدف از سفرهای استانی را برگزاری جلسات هیئت امنای استان ها طبق مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه تمرکز زدایی از برنامه های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی است، بیشتر کارها در خود استان ها انجام می شود.

وی اظهار داشت: در جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد استان همدان موضوعاتی همچون توسعه تحصیلات تکمیلی، جذب هیئت علمی، توسعه شرکت های دانش بنیان و سایر امور اداری و مالی بررسی می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور در ادامه با بیان اینکه فردا روسای دانشگاه های آزاد سراسر کشور به منظور شرکت در اجلاس سراسری این دانشگاه در همدان حضور خواهند یافت، عنوان کرد: دراین اجلاس موضوعاتی همچون توسعه دانشگاه آزاد به خصوص در برنامه ششم و بودجه سال ۹۵ در دستور کار قراردارد.

حمید میرزاده با تاکید براینکه دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه توسعه علم و فناوری به خصوص فرآیند تبدیل علم به ثروت پیشگام است، ادامه داد: در حال حاضر ۷۷ مرکز رشد و فناوری و حدود ۴۷۰ شرکت دانش بنیان در دانشگاه آزاداسلامی تشکیل شده و این کار همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بابد با توجه به سند علم و فناوری ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری در این زمینه مشارکت حداکثر داشته باشد، عنوان کرد: ۵۶ درصد از تحصیلات تکمیلی کشور در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی است و این دانشگاه بیشتر از سایر دانشگاه ها می تواند در این زمینه فعال باشد.

حمید میرزاده با تاکید براینکه تاپایان سال ۹۶ تعداد مراکز رشد این دانشگاه باید به ۱۵۰ مرکز و تعداد شرکت های دانش بنیان به ۸۰۰ شرکت برسد، بیان داشت: این برنامه در دستور کار واحد های دانشگاه آزاد قراردارد.

وی در پایان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید در کنار آموزش و پژوهش به اقتصاد دانش بنیان تکیه کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات