ترکاشوند
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با بسیج:
رئیس مجلس و نواب رئیس مجلس در اجرای برجام کاملا با دولت هماهنگ هستند و هیچ مشکلی با واگذار کردن تمام حقوق ملت به بیگانگان ندارند.
کد خبر: ۸۵۷۷۰۵۰
|
۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰

گزارش کمیسیون برجام امروز به مجلس رفت اما در این میان پای طرحی دو فوریتی هم به صحن مجلس آمد. درباره این طرح دو فوریتی و اقدامات امروز نمایندگان ملت، زهره طبیب زاده نوری در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج گفت: گزارش کمیسیون برجام گزارش بسیار کامل و خوبی بود؛ گزارشی بود که تقریبا اکثر ضعف ها و نارسایی های متن برجام را بیان می کرد و متنی بسیار تخصصی و دقیقی بود، اما متاسفانه مجلس کل بضاعتش را به کار گرفت و طرح دو فوریتی را مطرح کرد که متاسفانه هیچ گونه از آنچه که به عنوان دغدغه نمایندگان در کمیسیون ویژه برجام مطرح شده بود را پوشش نداد.

وی تصریح کرد: این طرح دو فوریتی یک طرح  بسیار ضعیف و بی خاصیت است که بود و نبودش هیچ کدام از مشکلات برجام را به هیچ عنوان برآورده نمیکند.

طبیب زاده خاطرنشان کرد: این طرح بی خاصیت به عنوان طرح دو فوریتی که الزامات دولت در عملیاتی کردن برجام مطرح شد که هیچ کدام از خط قرمزها، دغدغه ها و مشکلات بسیار گسترده ای که در برجام وجود داشت را پوشش نمیداد.

نماینده مردم تهران در ادامه افزود: با وجود اینکه بعضی از دوستان مخصوصا هیات ریسه مجلس تمام قد از این طرح دوفوریتی دفاع کردند اما خوشبختانه مجلس جواب خوبی به این طرح داد و دو فوریتی آن را تصویب نکرد.

وی تاکید کرد: این طرح دو فوریتی که واقعا آبکی و بی خاصیت بود به هیچ وجه دغدغه های اعضای کمیسیون ویژه برجام را برطرف نمی کند.

طبیب زاده خاطر نشان کرد: ما به همراه تعدادی از نمایندگان فراکسیون اصولگرایان طرح دیگری داشتیم که به صورت یک کار کارشناسی، دولت را به رفع نواقص برجام ملزم می کند، اما هیات ریئسه مجلس آن طرح را اعلام وصول نکرد و علی رغم آنکه به لحاظ قانونی بیش از 20 نفر آن را امضاء کرده بودند اما هیات ریسه از گرفتن آن طرح خودداری کرد و اجازه چاپ آن را در صحن نداد.

وی افزود: با اقداماتی که امروز هیات رئیسه مجلس انجام داد فقط این جمله به ذهن متواتر می شود که ملت سر کار بوده اند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ما تلاش کردیم که وظایفی را که مقام معظم رهبری درباره وظایف مجلس فرموده بودند انجام دهیم؛ کمیسیون برجام گزارش دقیقی را ارائه داد اما متاسفانه رئیس مجلس و نواب رئیس مجلس در اجرای برجام کاملا با دولت هماهنگ هستند و هیچ مشکلی با واگذار کردن تمام حقوق ملت به بیگانگان ندارند.

وی خاطر نشان کرد: بیخود نیست که دولت کمترین اعتباری برای اقدامات مجلس قائل نیست، بدون اینکه مجلس نظرش را اعلام کند، دولت کمیسیون اجرایی برجام را مطرح می کند؛ این نشان می دهد که از نظر دولت، مجلس هیچ جایگاهی ندارد.

وی تصریح کرد: با وضع موجود، مجلس قابلیت این را ندارد که از حقوق ملت دفاع کند؛ بنابراین مردم باید خودشان تکلیفشان را مجلس و دولت روشن کنند.

 

ارسال نظرات