جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: با توجه به برنامه هدفمند دشمن در همجه فرهنگی کار در حوزه فرهنگی در جهت مقابله با آن باید هدفمند و با برنامه باشد.
کد خبر: ۸۵۷۷۰۴۷
|
۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار فلاح جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان پیش از ظهر امروز در افتتاحیه کارگاه آموزشی تکمیلی معاونین روابط عمومی نواحی و سپاه های شهرستانی استان کردستان در سنندج ضمن تسلیت فاجعه منا و شهادت حجاج ایرانی و دیگر کشورهای اسلامی اظهار داشت: در این جنایت عظیم جمعیت عظیمی از زائرین بیت الله الحرام در اوج مظلومیت به شهادت رسیدند.

وی گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران اقدامات دیپلماتی زیادی را برای رسیدگی سریعتر به حال زائرین با عربستان سعودی انجام داد اما تاثیر گذار نبود ولی بعد از بیانات مقتدرانه مقام معظم رهبری شاهد عقب نشینی و همکاری دولت سعودی بودیم.

وی در ادامه با بیان اینکه روابط عمومی ها وظیفه خطیری برعهده دارند؛ اظهار داشت: با توجه به اینکه رسالت ذاتی سپاه که دفاع از ارزش های اسلام و آرمان ها انقلاب اسلامی است، مسئولیت روابط عمومی سپاه ها که علاوه بر ماموریت محوری، رسالت محوری نیز هست، سنگین تر می باشد.

سردار فلاح ادامه داد: امروزه دشمن با استراتژی، برنامه و هدف خاصی در قالب جنگ نرم کار می کند و با توجه به رسالت ذاتی سپاه روابط عمومی سپاه ها نیز ماموریت خطیری در جهت مقابله با جنگ تمام عیار فرهنگی دشمن برعهده دارند.

جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان افزود: با توجه به برنامه هدفمند دشمن در همجه فرهنگی کار در حوزه فرهنگی در جهت مقابله با آن باید هدفمند و با برنامه باشد چرا دشمن در این عرصه و در تمامی عرصه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی هدفمند عمل می کند.

وی گفت: همیشه در مقابله با حق و دین مبین اسلام کسانی به مقابله می پردازند، زیرا دین مبین اسلام و قوانین الهی مخالف نظر مستکبران و ظالمان است.

وی در ادامه گفت: کار در حوزه فرهنگی باید هدفدار و با برنامه باشد و نباید منتظر اتفاق و ابلاغیه ای شد و اگر خواهان خنثی سازی اقدامات دشمن هستیم باید در کنار هدف گذاری؛ بصیرت افزایی و روشن گری در دستور کار قرار گیرد.

سردار فلاح به رسالت ذاتی سپاه و بسیج و الگوپذیری عموم مردم چه در رفتار و چه در گفتار از سپاه و شجره طیبه بسیج اشاره کرد و افزود: باید مجموعه اقدامات فرهنگی روابط عمومی ها نیز هدفمند در گفتار نوشتار برای عموم مردم چه در انعکاس فعالیت ها و چه در انجام اقدامات فرهنگی باشد.

وی در ادامه پیاده سازی منویات مقام معظم رهبری در جامعه را وظیفه همه بویژه روابط عمومی در تعامل با دیگر رسانه های جمعی عنوان کرد و گفت: برای اجرای فرامین رهبری نباید فقط به حرف و شعار بسنده کرد بلکه آنها را باید در جامعه پیاده ساخت.

سردار فلاح خاطر نشان کرد: امروزه سپاه همچنان که در عرصه های مختلف از جمله سازندگی، محرومیت زدایی، ساسی، فرهنگی، اقتصاد مقاومتی و فناوری حضوری فعال و موثر دارد باید در عرصه فرهنگی و مقابله با جنگ نرم دشمن نیز مثمر ثمر باشد و در کنار روشنگری هدفمند و با برنامه کار کرد.

وی در ادامه بر بکاری گیری قلم و گفتار بسیجیان موفق و مستعد در جهت اطلاع رسانی و روشنگری در جامعه اسلامی در جهت مقابله با هجمه فرهنگی دشمن تاکید کرد و افزود: از برگزاری چنین کارگاه آموزشی که با حضور اساتید مجرب برگزار می شود باید استفاده بهینه شود.

جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان بیان داشت: رسالت کار در حوزه کار فرهنگی و روابط عمومی کمتر از دوران دفاع مقدس نیست و باید فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان که آن را درک نکرده منتقل شود.

ارسال نظرات