برای نخستین بار در کشور

"فلودیوایدر توربین گاز GEF9" در یزد ساخته شد

برای اولین بار در کشور، "فلودیوایدر توربین گاز GEF9" توسط یکی از موسسه‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری یزد طراحی و ساخته شد.
کد خبر: ۸۵۷۷۰۱۶
|
۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری یزد: رضا جوادپور مجری این طرح و مدیرعامل شرکت صافات انرژی، قیمت بالای قطعه "فلودیوایدر" در بازار جهانی، تحریم‌ها و نبود پشتیبانی مناسب را عمده دلیل ساخت این محصول توسط محققان یزدی دانست و اظهار داشت: برای بهینه کردن عملکرد این قطعه و تطبیق آن با شرایط دمایی و سوخت مورد استفاده در ایران علاوه بر تغییر آلیاژهای به کار رفته، از مهندسی معکوس استفاده شد و توسط صندوق نوآوری و شکوفایی مورد حمایت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه علاوه بر رعایت استانداردهای جهانی در این قطعه، تمام سخت‌افزار به کار گرفته شده ایرانی است، گفت: نظر به اینکه این قطعه با توجه به شرایط ایران بهینه شده، قیمت آن نصف مشابه خارجی است.

جوادپور افزود: خوشبختانه هرگونه تغییر، گارانتی و پشتیبانی برای مصرف کنندگان در کشور فراهم شده است.

به گفته مجری این طرح، تاکنون این قطعه به پالایشگاه بندرعباس و آب و برق کیش فروخته شده و دو قطعه نیز برای نیروگاه یزد در دست ساخت است و البته پیش‌بینی می‌شود تا سال آینده 10 قطعه از این محصول به کشورهای منطقه فروخته شود.

فلودیوایدر قطعه‌ای است که در توربین‌های گازی ساخت شرک جنرال الکتریک وجود دارد و تقسیم سوخت مایع در این توربین‌ها به عهده آن است، پیش از این تنها کشورهای سازنده این قطعه در جهان آمریکا، ژاپن و آلمان بودند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار