همایش مداحان پاسدار با عنوان منادیان ولایت در استان بوشهربرگزار شد

اولین همایش مداحان پاسدار استان بوشهر صبح امروز با عنوان منادیان ولایت از سوی روابط عمومی نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع) و بسیج مداحان استان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۶۹۷۴
|
۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر؛ مسؤول نمایندگی ولی فقیه در این همایش با بیان این که در آستانه ماه محرم هستیم  بیان مسائل دینی و ذکر مصائب اهل بیت و ابا عبدالله الحسین(ع) و توسل به ائمه ریشه دینی دارد گفت: همین مجالس است که روح مذهب را نشان می‌دهد و این خود سرمایه بزرگی است که اهل بیت به ما دستور داد‌ه‌اند.

حجت الاسلام حسین دشتی افزود: حوزه مداحی از جمله حوزه‌های مهمی است که باید با ولایت گره بخورد و آسیب‌شناسی شود.

وی ادامه داد: هنر ابزار کار دشمن در عرصه تهاجم فرهنگی است و مداحان بسیجی ما با جذب مخاطبین در مراسم‌های مختلف در عرصه مبارزه با تهاجم دشمن واقعا سنگ تمام گذاشتند.

این استاد حوزه با تاکید بر بازتولید مداحی در جامعه افزود : مداحان باید اطلاعات مداحی خود را با هنر آمیخته و با تمرین و ریاضت همراه کنند تا این هنر کامل شده و به مردم ارائه شود.

وی ادامه داد:  مداحی رفتن روی یک لبه تیغ ظریف است که انحراف از  اصول آن خطر گمراهی می‌آورد.

حجت‌الاسلام دشتی تصریح کرد: مداحان نباید خود را بیگانه از ولایت، امام، شهید و شهادت بدانند و باید در مسیر ارزش ها و آرمان های این نظام گام بردارند و مداحی را به دور از آسیب و تنش ارائه کنند.

وی افزود: اخلاق مداری، رعایت مسائل دینی و شرعی و بسط ارزش‌ها در جامعه از جمله مسائلی است که در مداحی‌ها باید به آن توجه شود.

این استاد حوزه تأکید کرد: مداحان ما باید الگوی کامل در جامعه باشند و اخلاق مداری، حفظ شعائر و رعایت مسائل دینی و اخلاقی از اولویت برنامه‌های آنان باشد.

در ادامه نیز مسؤول روابط عمومی سپاه امام صادق(ع) هدف از برگزاری همایش مداحان پاسدار و روحانی استان  را هماهنگی و اتحاد و همبستگی مداحان در جهت ارئه و اشاعه فرهنگ مداحی و فرهنگ عاشورا دانست.

عیسی اندرخور افزود: با توجه به اینکه در آستانه فرا رسیدن ماه محرم قرار داریم لذا این همایش با حضور یکپارچه مداحان پاسدار و همچنین روحانیون مداح در سپاه جهت تقویت مداحان پاسدار کمک می‌کند.

ارسال نظرات