خبرهای داغ:
رییس دانشگاه شاهرود با تأكيد بر افزايش تعامل صنعت با دانشگاه گفت: با وجود سرمایه بزرگی که در صنعت و از طرفی در دانشگاه است، نیازهای مهمی روی میز بوده که به آن پاسخ داده نشده است.
کد خبر: ۸۵۷۶۹۴۰
|
۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمد مهدی فاتح در اولین گردهمایی تعامل دانشگاه شاهرود با صنایع استان سمنان که در تالار کوثر این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: این گردهمایی فرصت خوبی است که فکر کنیم چگونه می شود یک قدم به جلو برداشت.

وی با بیان اینکه همفکری، هم افزایی را به دنبال خواهد داشت، ‌افزود: با همکاری صنعت و دانشگاه است که می توانیم امیدوار به باز کردن یک گره باشیم.

فاتح تصریح کرد: مدت هاست که می شنویم باید دانشگاه ها یک قدمی به جلو برداشته و از فضای آموزشی وارد فضای پژوهشی و سپس قدم به عرصه همکاری های موثر در فناوری بردارند و اینکه بتوانیم راه تجاری سازی را هموار کنیم.

رييس دانشگاه شاهرود با بیان اینکه گلايه صنعت از فارغ التحصیلان دانشگاهی، نداشتن مهارت لازم و بالعکس اعتراض دانشجویان فراهم نبودن بازار کار در صنایع است اظهار داشت: این چالش همواره وجود دارد و متاسفانه با وجود سرمایه بزرگی که در صنعت و از طرفی در دانشگاه است، نیازهای مهمی روی میز بوده که به آن پاسخ داده نشده است.

وی تصریح کرد: باید صنایع و دانشگاه قابلیت های هم را دیده و از این ظرفیت ها برای پیشرفت و ارتقاء خود بهره ببرند.

فاتح با بیان اینکه در دانشگاه شاهرود امکانات آزمایشگاهی خوبی وجود دارد گفت: صنعت می تواند با برگزاری دوره های تکمیلی در دانشگاه، مهارت لازم در دانشجویان برای ورود به بازار کار را فراهم کند.

رییس دانشگاه شاهرود با بیان اینکه این دانشگاه در سطح ملی همکاری خوبی را با صنایع بزرگ داشته و آمادگی توسعه این همکاری با صنایع شهرستان و استان را نیز دارد افزود: این گردهمایی می تواند فرصتی باشد که ببینیم چگونه می شود این همکاری را توسعه دهیم.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شاهرود هم در ادامه با بیان اینکه این دانشگاه سال گذشته برقراری ارتباط با صنایع در سطح ملی را تا حد مطلوبی انجام داده اظهار داشت: این روند در سطح شهرستان نیز دنبال شد.

علی دستفان، انجام فعالیت های پژوهشی مشترک با دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، شهرداری و راه اندازی یک مرکز تحقیقاتی با سیم و کابل مغان را از جمله ارتباط دانشگاه شاهرود با صنایع شهرستان بیان کرد.

وی با بیان اینکه در سال اخیر از طرف وزیر جدید علوم بارها و بارها اعلام شده که دانشگاه ها به سمت دانشگاه کار آفرین حرکت کنند افزود: ما نیز از تعداد زیاد دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه در رابطه با صنعت استفاده و در نظر داریم 30 درصد از پایان نامه ها را به این سمت سوق دهیم.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شاهرود تصریح کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که نیازهای صنایع در دانشگاه و نیازهای دانشگاه نیز در صنایع انجام شود و از امکانات و تجهیزات هم استفاده شود.

بررسی راه کارهای لازم جهت اجرای پروژه های تحقیقاتی – کاربردی مورد نیاز صنایع، معرفی تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه شاهرود جهت رفع نیازهای صنایع استان سمنان، بررسی نقش بازوی پژوهشی دانشگاه در جهت تقویت واحدهای R&D کارخانجات و تبیین راهکارهای لازم جهت تربیت و بکارگیری نیروی انسانی متخصص مورد نیاز صنایع را می تواناز جمله اهداف برگزاری این گردهمایی برشمرد.

بحث و تبادل نظر در خصوص راه اندازی و تجهیز مراکز آموزشی و پژوهشی مورد نیاز واحدهای صنعتی، شناسایی راهکارهای لازم در زمینه برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت مورد نیاز صنایع و بحث و بررسی راهکارهای عملیاتی جهت تسهیل معرفی کارآموزان به مراکز صنعتی از دیگر اهداف اولین گردهمایی تعامل دانشگاه شاهرود با صنایع استان سمنان بود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها