خبرهای داغ:
خانواده‌ مرحوم رضاپور از جان باختگان فاجعه غم بار منا از بی برنامگی مسئولان و لغو مراسم امروز (۱۲ مهرماه) تشییع پیکر این زائر خانه خدا، انتقاد کردند.
کد خبر: ۸۵۷۶۹۳۵
|
۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، خدیجه خزاعی همسر مرحوم حاج محمد مهدی رضاپور از زائران جانباخته فاجعه منا امروز (۱۲ مهر) در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: صبح دیروز پیکر همسرم به همراه پیکر ۱۰۳ جان‌باخته فاجعه منا به تهران منتقل شد اما علی رغم اعلام مسئولان استان که قرار بود امروز ساعت ۱۵ مراسم تشییع در بیرجند برگزار شود، در تماس تلفنی در ساعت ۱۰ امروز به ما اعلام شد که مراسم تشییع لغو شده است..

خزاعی با بیان اینکه زمان تشییع پیکر همسرم هنوز دقیق به ما اعلام نشده است، افزود: پیکر مرحوم رضاپور بعد از انتقال به بیرجند و تشییع بر دستان مردم ولایتمدار این شهر، در آرامگاه خانوادگی و در جوار قبر مادرش آرام می‌گیرد.

وی با ابراز گلایه و انتقاد از اینکه مسئولان مدام زمان مراسم را تغییر می دهند، بیان کرد: اطلاع‌رسانی شده بود امروز ساعت 15 بعدازظهر پیکر مرحوم رضاپور با برگزاری مراسمی یادبود برای جانباختگان فاجعه منا در مصلی ابوالفضلی علیه السلام بیرجند تشییع شود اما هم اکنون به ما خبر دادند که مراسم لغو شده است.

همسر مرحوم رضاپور جانباخته فاجعه منا که خود از زائران حج تمتع امسال نیز بوده است، با اشاره به اینکه خانواده ها منتظر برگشت اجساد عزیزان خود هستند و نمی توانیم به هیچ وجه این بی‌برنامگی مسئولان و حج و زیارت را بپذیریم، یادآور شد: بسیاری از اقوام و خویشاوندان از شهرهای دور به بیرجند آمده اند تا در مراسم تشییع امروز (۱۲ مهر) شرکت کنند اما متاسفانه امروز همه دچار سردرگمی هستیم.

دختر مرحوم رضاپور که پدرش در حادثه منا به رحمت الهی رفته است، با ابزار نارضایتی از این تغییر زمان تشییع در گفتگو با خبرنگار گفت: بیش از ۱۰ روز است از زاهدان به بیرجند آمده ام و با اینکه چندین روز در بلاتکلیفی بودیم که پدرم جزء مفقودین حادثه منا بودند در این مدت عذاب روحی و استرس زیادی را متحمل شدیم.

وی با بیان اینکه بعد از قطعی شدن شهادت پدرم باز با این بی برنامگی در زمان اعلام مراسم تشییع خانواده و مهمانان ما را سرگردان هستند، افزود: این خانواده‌ها خواهان تسریع در تعیین تکلیف وضعیت جان‌باختگان و مراسم تشییع هستند.

بر اساس این گزارش، طبق اعلام دیروز مسئولان استان خراسان جنوبی قرار بود امروز ساعت ۱۵:۳۰ پیکر مرحوم حاج محمد مهدی رضاپور در بیرجند تشییع شود اما طبق اعلام غلام پور معاون حج و زیارت خراسان جنوبی این مراسم به دلیل تشییع همزمان پیکر مطهر جانباختگان در تهران امروز در بیرجند کنسل شده است.

وی اعلام کرد: امیدواریم پیکر مطهر ۴تن از زائران جانباخته در حادثه منا فردا در بیرجند با حضور پرشور مردم تشییع و خاکسپاری شود.

منبع: شبستان

ارسال نظرات
پر بیننده ها