قائم‌مقام معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی از جلسه مشترک اتحادیه دامداران و صنایع لبنی در تعیین قیمت شیر خام خبر داد و گفت: دامداران از سر ناچاری رضایت دادند هر کیلو شیر خام را 10درصد کمتر از قیمت مصوب 1440 تومانی ستاد تنظیم بازار بفروشند.
کد خبر: ۸۵۷۶۹۰۷
|
۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا ملاصالحی با اشاره به اینکه ستاد تنظیم بازار در تیر ماه سال گذشته قیمت خرید هر کیلو شیر خام را با چربی 3،5 درصد 1440 تومان مصوب کرد، افزود: از سال گذشته تاکنون کارخانجات لبنی از خرید شیر خام با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار سر باز زدند، به همین علت وزارت جهاد کشاورزی به‌منظور حمایت از دامداران طرح خرید حمایتی شیر را اجرا کرد.

وی گفت: از آنجا که دامداران شیر خام را عملاً با قیمتی کمتر از قیمت تمام‌شده به کارخانجات لبنی می‌فروشند و از این بابت ضرر و زیان قابل توجهی به آنها وارد می‌شود تداوم این شرایط تعطیلی دامداری‌ها را به‌همراه خواهد داشت بنا بر این اتحادیه دامداران در جلسه مشترک با اتحادیه صنایع لبنی پیشنهاد کرد شیر خام را با قیمتی کمتر از قیمت مصوب دولت ستاد تنظیم بازار بفروشند.

قائم مقام معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی افزود: هم اکنون کارخانجات لبنی هر کیلو شیر خام را به‌طور میانگین با قیمت هزار تا 1250 تومان می‌خرند.

ملاصالحی گفت: دامداران از سر ناچاری رضایت دادند هر کیلو شیر خام را 10 درصد کمتر از قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار ــ یعنی 1440 تومان ــ به صاحبان صنایع لبنی بفروشند.

وی تصریح کرد: با وجود افزایش قیمت‌ها و هزینه‌های تمام‌شده تولید دامداران حاضرند هر کیلو شیر خام را 10 درصد کمتر از قیمت سال گذشته بفروشند اما صنایع لبنی هنوز آمادگی خود را برای پذیرش این پیشنهاد اعلام نکردند.

قائم مقام معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی افزود: سال گذشته کارخانجات لبنی مجوز 15درصدی افزایش قیمت فرآورده‌ها را دریافت کردند که باید بخشی از آن به خرید شیر خام اختصاص می‌یافت اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه قیمت خرید نیز کاهش چشمگیری یافت.

ارسال نظرات