خبرهای داغ:
انتظارمی‌رفت دیپلمات‌های کشور سفرهای نه چندان مهم خود را لغو کنند و به همراه رئیس جمهور بازگردند که به پیگیری شهدای فاجعه منا بپردازند.
کد خبر: ۸۵۷۶۸۶۳
|
۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج ازقزوین، آیت‌الله علی اسلامی امروز در رابطه فاجعه منا اظهار کرد: بدون شک فاجعه منا از ذلت‌های عربستان سعودی و مایه ننگ نه تنها در دنیای اسلام بلکه در بشریت است.
وی ادامه داد: کشورهای اسلامی برخورد مناسبی با این موضوع نداشتند و تنها فردی که در مقابل این فاجعه با صراحت صبحت کردند مقام معظم رهبر مدظله العالی بودند که موجب تسلی خاطر مردم ایران اسلامی شدند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: انتظار می‌رفت دیپلمات‌های کشور سفرهای نه چندان مهم خود را لغو کنند و به همراه رئیس جمهور بازگردند که به پیگیری شهدای فاجعه منا بپردازند.

اسلامی در خصوص عمد یا غیرعمد بودن فاجعه منا بیان کرد: قضاوتی در این خصوص ندارم اما واقعیت امر این است که عربستان سعودی برخورد مناسبی با حجاج نداشته و بدون هیچ اطلاع قبلی اقدام به دو طرفه کردن یک خیابان یک طرف کرده است.

وی افزود: عربستان سعودی بی‌‌شک در قبال روادید که صادر کرده است، مسئول بوده و جایگاه حقوقی و مالی حجاج آسیب‌دیده و کشته‌شده باید از سوی وزارت خارجه ایران پیگیری شود و اجازه ندهند ذره‌ای از حقوق مادی و معنوی ملت ایران پایمال شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه به فرموده امام خمینی (ره) اگر بتوانیم از صدام بگذریم نمی‌توانیم از کسانی که حدود 400 نفر از حجاج ایران اسلامی را در سال 66 کشته‌اند، بگذریم، تأکید کرد: امنیت اسلام صدمه دیده و رسانه‌های غرب از این فرصت استفاده کرده که اسلام و مراسم حج را زیر سؤال بردند و این خسارت معنوی جبران‌ناپذیر است.

اسلامی با بیان اینکه مردم کشور ما با انقلاب، خواستار استقلال بوده و هستند، ادامه داد: اقدام مسئولان عربستان سعودی خلاف نیازها و خواسته‌های مردم مسلمان کشورهای مختلف است.

امام جمعه شهر تاکستان عنوان کرد: پس از فرمایشات باصلابت مقام معظم رهبری مسئولان عربستانی در اسرع وقت پیام تسلیت خود را ابلاغ کردند، وزرای مربوطه نیز با وجود اینکه در مسافرت به سر می‌بردند سریعاً اقدامات لازم را انجام داده‌اند.


نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در خصوص انتقال مدیریت حج به کشورهای مسلمان تصریح کرد: این مهم در صورتی محقق می‌شود که افکار آزاد دنیا دست به دست هم دهند.

اسلامی با بیان اینکه بی‌کفایتی و بی‌تدبیری مسئولان آل‌سعود حاصل فاجعه منا شد، ادامه داد: این مسئولان باید در قبال این فاجعه بزرگ پاسخگو مردم و مسئولان کشورهای مسلمان به‌ویژه ایران اسلامی باشند.

 

1011/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها