خبرهای داغ:
آیین پایانی دومین فصل‌واره جشنواره شعر رازستان با عنوان "بهانه ها" با اعلام نفرات برگزیده به کارخود پایان داد ودر این مراسم از کتاب"...بیا صمیمی باشیم" رونمایی شد.
کد خبر: ۸۵۷۶۷۷۹
|
۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج فارس، آیین پایانی دومین فصل‌واره جشنواره شعر رازستان با عنوان"بهانه‌ها" با حضور مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس، حمید رضا شکارسری، سیدسعیدهاشمی، دکتر غلام‌رضا کافی، دکتر کاووس حسن‌لی، دکتر سعیدحسام‌پور و دیگر شاعرانی از استان فارس برگزار گردید.

در ابتدای این آیین نیما زارع، مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس بیان داشت: امروز چه بخواهیم وچه نخواهیم، شعرای ما در عرصه شعر نیاز به معرفت عمیق دینی وهنری دارند وهمگان تصدیق می کنند در فضای انقلاب و بیداری اسلامی برای بسیاری ملت ها الگوشده ایم همین بیداری اسلامی اثرگرفته ی این حرکت عظیم ملت ایران است.

زارع نقش هنرمندان را در تربیت جامعه موثر ومهم معرفی ودر ادامه تصریح نمود: یک شاعر می‌تواند سازنده اخلاق جامعه باشد و یا جامعه را دچار کج فهمی و بداخلاقی کند، هنرمند می تواند گسترش دهنده صبر، امید، شوق و انگیزه باشد و یا ترویج دهنده لودگی، سیاه نمایی و تقبیح کننده ارزشها باشد.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان فارس ضمن بیان اهداف برگزاری جشنواره شعر اظهار داشت: چندان موافق برگزاری جشنواره نیستیم، اما برگزاری جشنواره ها فضای مناسبی را برای یادگیری و آموزش و همدلی در بین هنرمندان را ایجاد می کند.

در ادامه حمیدرضا شکار سری، شاعر شعر کودک و نوجوان بیان داشت: نوعی فقرموضوعی وسوژه در شعر کودک و نوجوان به طور محسوسی وجود دارد و کسانی که برای این گروه سنی شعر می سرایند باید خلاقیت لازم را به کارببرند.

دکتر سعید حسام‌پور، استاد زبان وادبیات فارسی دانشگاه شیراز با اشاره به بررسی و آسیب شناسی های صورت گرفته در زمینه ادبیات کودک ونوجوان اظهار داشت: نتایج بخشی از یافته های صورت گرفته در مجلات کودک ونوجوان ودر پایان نامه های تحصیلی نشان می دهد که بسیاری از مولفه های شعر کودک ونوجوان آنطور که باید رعایت شود در نظر گرفته نمی‌شود.

وی افزود: کودکان به اشعاری نیاز دارند که سراسر شادی باشد، شاعران باید اشعاری را بسرایند که از منظر کودکان و آنچه که او نیاز دارد باشد.

در ادامه این آیین از کتاب"...بیا صمیمی باشیم" اثر پروانه نجاتی رونمایی گردید.

شعرخوانی اشعاری از شاعران بزرگ ایران توسط کودکان مهد کودک تلاش، شعر خوانی شاعران برگزیده و تقدیر از برگزیدگان این فصل‌واره پایان بخش این مراسم بود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها