فرمانده سپاه امام رضا(ع) بیان داشت: غدیر نقطه آغاز هدایت امامت برای بشریت و در امتداد امامت، فقاهت و ولایت است.
کد خبر: ۸۵۷۶۷۶۲
|
۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سردار یعقوبعلی نظری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در حرم مطهر امام رضا(ع) با اشاره به اینکه آنچه دین اسلام را از سایر ادیان متمایز و برجسته و کامل تر کرده است از غدیر آغاز می‌شود بیان داشت: در غدیر مگر چه اتفاقی افتاده است و چه حادثه بزرگی رخ داده و یا چه برنامه‌ای از سوی خداوند متعال توسط نبی گرامی اسلام بر مردم عرضه شده است که دین اسلام را به عنوان دین کامل و آخرین شریعت خداوند متعال برای هدایت بشر عنوان و ارائه می‌کند؟

وی با اشاره به اینکه موضوع دوم در غدیر اطاعت است، تصریح کرد: همه کسانی که نسبت به اسلام و مظهر اسلام یعنی پیامبر اسلام(ص) تا آن روز اظهار ارادت و محبت و اطاعت می‌کردند نقطه نهایی و بارز و تعیین کننده و استمرار آن در واقعه غدیر باید رقم می‌خورد به این معنا که پیامبر حجت را تمام کرد و مصداق حقیقت را نشان داد و تنها به توصیف اکتفا نکرد.

سردار نظری بیان کرد: در غدیر سه موضوع اساسی را باید مورد نظر، کنکاش و دقت قرار دهیم؛ نخست همان موضوع فطرت است، فطرت همان حقیقت جویی انسان‌ها است؛ در غدیر آنچه اتفاق افتاد مصداق حقیقت بود.

وی با اشاره به اینکه کامل بودن دین در ارتباط با غدیر است بیان کرد: غدیر نقطه آغاز هدایت امامت برای بشریت و در امتداد امامت، فقاهت و ولایت است و بدیهی است که در این مرحله تکمیلی و در این امتدادی که باید به بعثت نبی اکرم پیدا می‌کرد الگوهای عملی و تفسیرهای منطبق بر حقیقت اسلام باید شکل می‌گرفت و این الگوها را در ائمه می‌بینیم

فرمانده سپاه امام رضا(ع) ابراز داشت: دوستی و محبت به چه چیز و چه موضوعی در غدیر مطرح است؟ محبت زمانی مصداق و تجلی پیدا می‌کند که نسبت به مصداقی باشد و در غدیر ما محبت نسبت به حقیقت را در یک طراز کامل معنا می‌کنیم و عینیت داده می‌شود و آن حقیقت شخصیت حضرت علی(ع) است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها