خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه همدان از آغاز اعزام دانش آموزان استان همدان به اردوهای راهیان نور خبر داد و گفت: امسال 5 هزار و ۷۴۵ دانش‌آموز دختر و پسر به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۸۵۷۶۷۰۸
|
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسن برزگر در نشست خبری با اصحاب رسانه با تسلیت فاجعه منا با اشاره به اینکه فاجعه منا مردم و مسلمانان را داغ دار کرد، اظهار داشت: رسانه ها و خبرنگاران از اثرگذارترین قشرهای جامعه هستند.

وی یکی از رسالت‌های انقلاب اسلامی را صدور آن به دنیا عنوان کرد و ادامه داد: زحمت این رسالت بر دوش اصحاب رسانه است.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با اشاره به اینکه اگر تاریخ افتخارآفرین ایران و یاد رزمندگان نبود اکنون این عزت و امنیت در کشور وجود نداشت، عنوان کرد: یکی از دلایلی که امروز قدرت‌ها مقابل ایران پشت میز مذاکره می‌نشینند همین مسئله است که مردم ایران آزموده شده هستند.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اثرگذار در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برنامه اعزام مردم به سرزمین های جنوب و غرب کشور است، ادامه داد: برای داشتن جامعه امن و پیشرفته باید سه موضوع را دنبال کرد که اقتصاد قوی، پیشرفت علمی و داشتن جوانانی با روحیه سلحشوری و انقلابی از جمله آنها است.

برزگر با عنوان اینکه برنامه راهیان نور در راستای بالا بردن روحیه سلحشوری انجام می شود تا جوانان امروز که جنگ را ندیده اند با دوران هشت سال دفاع مقدس آشنایی پیدا کنند، افزود: سپاه پاسداران شهرستان همدان در سال گذشته ۱۷ مرحله دانش آموزان دختر و پسر را به اردو راهیان نور اعزام کرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته در ۱۳ مرحله 4 هزار و ۵۰۰ دانش آموز پسر به اردوهای راهیان نور غرب کشور اعزام شدند، عنوان کرد: همچنین چهار مرحله با یک هزار و ۷۳۰ دانش آموز دختر به مناطق عملیاتی غرب اعزام شده اند.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با اشاره به اینکه سال گذشته در مجموع 5 هزار و ۷۴۵ دانش آموز دختر و پسر به اردوهای راهیان نور اعزام شده اند، ادامه داد: همچنین در دو مرحله ۵۰۰ نفر به صورت خانوادگی از محلات، پایگاه های بسیج و غیره به مناطق عملیاتی غرب اعزام شده اند.

وی با عنوان اینکه سال گذشته ۶۰۰ نفر از آحاد مردم را به اردو های راهیان نور اعزام کردیم، ادامه داد: تلاش بر این است که هر فرد بیشتر از یک بار اعزام نشود تا کسانی که از این مناطق بازدید نداشته اند نیز بهره مند شوند.

بزرگر با بیان اینکه سال گذشته 5 هزار نفر نیز به مشهد، قم و جمکران اعزام شدند، عنوان کرد: عید نوروز امسال ۷۰۰ نفر به صورت متمرکز به این مناطق اعزام شده و ۳۰۰ نفر نیز خود حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه امروز یک کاروان دانش آموز دختر در قالب ۳۱۰ نفر به اردوهای راهیان نور اعزام می شوند، بیان کرد: اعزام دانش آموزان پسر از ۲۸ مهر ماه آغاز خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه همدان با عنوان اینکه به علت دور بودن و هزینه بالا منطقه عملیاتی جنوب تصمیم بر این شده که استان های غربی در اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی غرب اعزام شوند، بیان کرد: هر شب برنامه ای مانند برنامه شب های آفتابی نیز برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه امسال برای دومین مرحله اردوهای راهیان نور در همدان انجام می شود، بیان کرد: دشمن و استکبار جز زبان زور نمی فهمد پس یکی از اهداف جشنواره این است که به دشمن نشان دهیم دست خالی نیستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات