خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 از تهیه پیوست اجتماعی طرح تدفین شهدای گمنام در محله 13 آبان و ساخت یادمان این شهدا در این منطقه جنوبی خبرداد.
کد خبر: ۸۵۷۶۶۸۸
|
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛  منصور کتانباف در شورای فرهنگی منطقه 20 که با حضور مدیران ادارات فرهنگی شهرری برگزار شد، گفت: با تهیه پیوست اجتماعی طرح تدفین شهدای گمنام در محله 13 آبان، احداث یادمان شهدای گمنام در این مکان در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

کتانباف رضایت ساکنان و تاثیرات اثر بخش معنوی، محیطی و شهری را از آیتم های ارزیابی شده در پیوست اجتماعی این طرح برشمرد و افزود: پس از طی روند پژوهشی در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تدفین شهدای گمنام و ساخت یادمان آن عملیاتی می شود.

کتانباف تهیه پیوست اجتماعی را از لازمه تمامی طرح های عمران شهری برشمرد و افزود: با توجه به اینکه محله 13 آبان در مجاورت حریم واقع شده است و دسترسی شهروندان به فضاهای معنوی دیگر محله ها کم است این محله برای احداث یادمان شهدای گمنام انتخاب شد.

وی نتایج اقدام پژوهشی انجام شده پیش از اجرای طرح را مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: در این طرح پژوهشی تاثیرات تدفین شهدای گمنام در محله 13 آبان بر اساس تاثیرات فیزیکی، شهری و معنایی مورد سنجش و بررسی قرار گرفته است و اکثر ساکنان اجرای این طرح را موجب نزول برکات معنوی برای آن محل دانستند.

 کتانباف به فلسلفه تشکیل شورای فرهنگی شهرداری منطقه 20 اشاره کرد و گفت: این شورا با هدف برقراری تعامل و همکاری بیش از پیش با تمامی ادارات و نهادهایی که در شهر کار فرهنگی انجام می دهند فعال شده است تا اثرگذاری فعالیت های فرهنگی بیش از پیش شود.

وی به رویکرد فرهنگی و اجتماعی مدیریت شهری تهران نیز اشاره کرد و ادامه داد: در مدیریت شهری دستورالعمل های مشخصی برای فعالیت های فرهنگی و مذهبی داریم که لازم دانستیم هم راستا با دستگا ه هایی که در این حوزه کار می کنند حرکت کنیم.

ارسال نظرات