علی اشرف خانلری
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری:
خبرگزاری بسیج: همایش فرهنگی هنری "همای رحمت" به مناسبت عید سعید غدیر خم با حضور جمعی از هنرمندان برجسته کشور و شهرستان ری در مجتمع شیخ ابوالفتوح رازی فرهنگسرای ولاء برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۷۶۶۸۷
|
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری وظیفه این اداره را بستر سازی فرهنگی و هنری برای همه هنرجویان و هنرمندان دانست.

مهدی ابوالحسنی در ابتدای سخنان خود، سهل انگاری و کوتاهی حکومت آل سعود نسبت به تامین امنیت حجاج و جان باختن تعداد زیادی از حجاج کشورهای مختلف از جمله هموطنان عزیزمان در فاجعه منا را محکوم کرد و از هنرمندان خواست که با تولید آثار هنری این واقعه را برای آیندگاه ثبت و ضبظ کنند. وی افزود: خداوند زیبایی را دوست دارد و هنر نیز عین زیبایی است و کار هنرمندان، چیزی جز تفکر و ابراز عقیده با زبان هنر نیست. ابوالحسنی، ماندگاری تفکر و یک واقعه را مرهون به تصویر کشیدن آن به زبان هنر دانست و افزود: اگر موضوعی خاص در قالب هنر نگنجد، گویی اتفاقی نیفتاده و ماندگاری نیز نخواهد داشت.

رئیس اداره ارشاد شهرری در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اداره ارشاد جایی نیست که فقط صدای عده معدودی را بشنود، اگر صدایی هست، صدای همه استو اگر تسهیلاتی در نظر گرفته می شود برای همه عزیزان و هنرمندان است. وی اضافه کرد: نه تنها درب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بلکه در ِ همه ادارات که داعیه کارهای فرهنگی و هنری را دارند باید به روی فرهیختگان و هنرمندان کشور باز باشد.

ابوالحسنی افزود: خونی که در رگ های یک جامعه جریان دارد، به واسطه افراد خاکی و هنرمندان و فرهیختگان یک جامعه است.

 علیرضا قدیری مسئول کانون هنرمندان و انجمن موسیقی شهرستان ری نیز گزارشی از فعالیت های انجام شده در حوزه هنر را بیان کرد و از هنرمندان خواست که برای تکمیل بانک اطلاعات هنرمندان به پایگاه اطلاع رسانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری مراجعه کنند.

در ادامه برنامه، شعر خوانی توسط عبدالمجید فرایی، محمد شجاعی و نصرآبادی از شاعران پیشکسوت ملک ری، اجرای تواشیح و خوانندگی توسط وحید پورفیض برگزار شد و برنامه تک نوازی و دو نوازی توسط ایمان روشنی (سنتور)، مهدی اکبری (تار)، علیرضا ناصریان (آواز)، هادی جمشیدی (پیانو)، محسن علیزادگان (دف)، محسن کاظمی (نی)، علی دولّو (دف)، بهنام جاوید (رباب) و افسانه فرامرزیان (شعر خوانی) صورت گرفت.

همچنین نمایشگاه عکس "نغمه پردازان جاودان" شامل تصاویری از استادان موسیقی کشور گشایش یافت و تجلیل از فعالان فرهنگی هنری نیز از برنامه های جنبی این همایش بود.

همایش مزبور به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسه فرهنگی هنری نافا و انجمن موسیقی شهرستان ری برپا شد.

ارسال نظرات