کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به غیر طبیعی بودن حوادث حج امسال گفت: دلایل روشنی برای اثبات تعمدی بودن حادثه منا وجود دارد.
کد خبر: ۸۵۷۶۶۷۲
|
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، عیسی خیری پیش از ظهر امروز در جمع عده‌ای از پاسداران سپاه قدس گیلان با اشاره به حوادث اخیر مکه و جان باختن هزاران مسلمان اظهار کرد: احتمال تعمدی بودن این حادثه تلخ بسیار زیاد است و دلایل روشنی هم بر اثبات این ادعا وجود دارد.

دست داشتن شاهزادگان سعودی در حادثه منا برای رسیدن به قدرت

این کارشناس مسائل سیاسی اولین دلیل آن فاجعه را دست داشتن شاهزادگان سعودی برای رسیدن به قدرت بیان کرد و گفت: ملک عبدالعزیز بنیان‌گذار سلسله پادشاهی در عربستان زمان حیات خود با بیش از 38 زن از قبایل مختلف ازدواج می‌کند و از اکثر این زن‌ها پسرانی هم متولد می‌شوند.

وی با بیان اینکه عبدالعزیز وصیت کرده بود بعد از مرگش حکومت به پسرانش برسد، تصریح کرد: براساس آن وصیت تا زمانی که فرزندانش در قید حیات هستند، حکومت به نوه‌ها نخواهد رسید.

خیری ادامه داد: پس از مرگ ملک عبدالعزیز تا به امروز که حدود 150 سال می‌گذرد، همواره سلسله مراتب حکومتی از پادشاهان گرفته تا دیگر مناصب مهم بین فرزندان او دست به دست چرخیده است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه ملک سلمان پادشاه فعلی از سوی مادری به سُدیری‌ها منصوب می‌باشد، ابراز نمود: این در حالی است که ولیعهد محمدبن نایف برادر ناتنی شاه، غیر سدیری است و علاوه بر منصب ولایت عهدی، وزیر کشور هم می‌باشد و امنیت مراسم حج نیز مستقیما متوجه ایشان است.

وی با اشاره به اینکه محمدبن سلمان فرزند ملک سلمان جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان است، یادآورشد: وی با 34 سال سن جوان‌ترین وزیر دفاع جهان نیز است.

خیری در ادامه اضافه کرد: به نظر می‌رسد محمد بن سلمان که امروز دست او به خون هزاران مردم مظلوم یمن آغشته شده است، برای اثبات بی‌کفایتی ولیعهد که مسئولیت امنیت حج را بر عهده دارد، به این شیطنت دست زده است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به هوس قدرت در سعودی‌ها، گفت: چنانچه وی بتواند در اثبات بی‌کفایتی ولیعهد، او را به عنوان رقیب اصلی خود کنار بزند، مسلما جانشینی برای اولین بار به نوه شاه می‌رسد.

وی همچنین افزود: ممکن است در این مرحله عربستان دچار بحران شدید قدرت شود و به فضل خدا ان‌شاءالله به سقوط نزدیک خواهد شد.

غیر طبیعی بودن سقوط جرثقیل در 11 سپتامبر

خیری دومین دلیل رخ دادن حادثه اخیر مکه را عمل مقابل به مثل در روز 11 سپتامبر دانست و اظهار داشت: آنچه مسلم است حادثه 11 سپتامبر 2001 در راستای اسلام‌ستیزی و با هدف تغییر مرزهای جهان اسلام و نابود کردن تمدن اسلامی و شکل‌دهی خاورمیانه جدید با بهره‌گیری از اهرم جنگ نیابتی توسط گروه های تکفیری طراحی شده است.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به قضایای پس از حادثه 11 سپتامبر، گفت: بعد از فرو ریختن برج‌های دوقلو به عنوان نماد سرمایه‌داری غرب رئیس جمهور وقت آمریکا، بوش اعلام می‌کند جنگ صلیبی آغاز شده و دنیا یا با ماست یا بر علیه ما و با همین نگاه به دو کشور اسلامی عراق و افغانستان حمله و آنرا به اشغال خود در می‌آورند.

وی با تصریح بر اینکه آمریکا با این اقدام، پدیده تروریزم تکفیری را روز به روز گسترش می‌دهد، افزود: آنان علاوه بر ملتهب کردن خاورمیانه این نوع ناامنی را به اروپا نیز سرایت داده‌اند. حوادث خود ساخته ورزشگاه بوستون آمریکا و نشریه شارلی ابدو فرانسه بر شدت اسلام‌ستیزی افزوده است؛ تا جایی‌که عمل مقابل به مثل در سالروز 11 سپتامبر امسال متوجه مرکز ثقل جهان اسلام و نماد مسلمان یعنی کعبه می‌شود.

خیری فرود آمدن اتفاقی جرثقیل در 11 سپتامبر آن هم توسط شرکت بن‌لادن در کنار خانه خدا را قابل قبول و طبیعی ندانست و تاکید کرد: به نظر می‌رسد دست‌های پشت پرده در صدد تخریب خانه خدا به عنوان نماد مسلمانان در روز 11 سپتامبر و به نام همان متهم یعنی بن لادن که برج‌های دوقلو را نابود کرده است، بوده‌اند.

خالی شدن مراسم حج امسال از 60 هزار نیروی زبده

این کارشناس مسائل سیاسی سومین احتمال تعمدی بودن حادثه منا را موضوع یمن عنوان نمود و گفت: عربستان سعودی انتظار داشت در جنگ یمن کشورهای بزرگ اسلامی از جمله مصر، پاکستان و ترکیه در ائتلاف ضد یمن مشارکت جدی تر داشته باشند ولی عملا این ائتلاف شکل نگرفت.

وی با اشاره به اینکه مردم مسلمان یمن چندین ماه است که در زیر شدیدترین بمباران هوایی عربستان مقاومت کرده‌اند، افزود: عربستان تاکنون نه تنها هیچ دستاوردی نداشته بلکه بخشی از سرزمین جنوبی خود را از دست داده است.

خیری با اشاره به اینکه سعودی‌ها هرساله بیش از 60 هزار نیروی زبده و با تجربه خود را برای امنیت حج استفاده می‌کردند گفت: ولی متاسفانه در حج امسال تمامی این نیروها را حذف و به جای آنان 20 هزار نیروی جدید که عمدتا دانش‌آموز بودند بسنده کرده بود. با این جابجایی نیرو، قطعا حادثه‌ای اتفاق می‌افتاد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه تماشاچی بودن نیروهای امنیتی در حادثه منا باعث افزایش جانباختگان شده است، تصریح کرد: مسئولین امنیتی عربستان با ایجاد ناامنی کاذب خواستند به سران کشورهای اسلامی پیامی دهند که اگر ما را به عنوان خادم حرمین شریفین قبول دارید باید تابع سیاست‌های منطقه‌ای ما باشید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در واقع می‌توان چنین نتیجه گرفت که در اذهان پلید مسئولین امنیتی سعودی این نگاه حاکم است که امنیت حرمین شریفین منوط به امنیت عربستان است و اینجاست که مسلمانان جهان می‌بایست دقت لازم و کافی داشته باشند تا هیچگاه فریب نخورده و دچار اهداف شوم آنان نشوند.

ارسال نظرات