خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه امام حسن (ع) قزوین اعلام کرد: اولین کاروان اردوهای دانش آموزی استان قزوین در قالب 8 اتوبوس به سرزمین‌های نور اعزام شدند.
کد خبر: ۸۵۷۶۶۳۳
|
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸

 

عباس کاظمی فرمانده سپاه ناحیه امام حسن (ع) قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از قزوین، دررابطه با اعزام اولین دوره اردوهای راهیان نور گفت: در اولین دوره از اعزام دانش آموزان استان قزوین 8 دستگاه اتوبوس از هشت دبیرستان ناحیه یک آموزش و پرورش اعزام خواهند شد.

این مسئول بیان کرد: زائران اردوی راهیان نور دانش آموزی از مقاطع دوم و سوم دبیرستان هستند که در4 مرحله برادران و 4 مرحله خواهران دانش آموز اعزام خواهند شد.

کاظمی افزود: با همکاری آموزش و پرورش و سپاه ناحیه امام حسن(ع) تلاش شده است برنامه‌های اردوهای راهیان نور از لحاظ محتوایی و فرهنگی نسبت به سال‌های گذشته ارتقاء داده شود.

وی با اشاره به مناطق بازدید دانش آموزان در این سفر معنوی خاطرنشان کرد: زائرین در این سفر معنوی از یادمان‌های شهدای شلمچه، شهدای هویزه، معراج شهدای اهواز بازدیدخواهند کرد.

فرمانده سپاه ناحیه امام حسن(ع) اضافه کرد: اجرای نمایش میدانی در اردوگاه‌های مستقر در اهواز از دیگر برنامه های این سفر می‌باشد.

کاظمی با اشاره به هدف از اعزام دانش آموزان به مناطق جنگی، عنوان کرد: اولین و اساسی ترین پیام بازدید دانش آموزان از مناطق عملیاتی انتقال پیام مقاومت و ایستادگی پایدار در مقابل استکبار جهانی خصوصا امریکای جهان خوار است که در این اردوها دانش آموزان فرا می‌گیرند.

وی در ادامه بیان کرد: راویان و روحانیان عزیزی که همراه دانش آموزان در این کاروان ها هستند مسئولیت فضا سازی مناسب و ارائه محتوای مناسب به دانش آموزان و بیان خاطرات دفاع مقدس را به عهده دارند.

این مسئول تصریح کرد: در هر مرحله از اردوها بیش از 380 دانش آموز را به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می شوند این دوره ها 8 اتوبوس و در دوره های بعدی هر کاروان 9 اتوبوس از نواحی 1 و 2 آموزش پرورش خواهر و برادر اعزام خواهند شد.

فرمانده سپاه ناحیه امام حسن (ع) قزوین ضمن دعوت از والدین دانش آموزان یاد آور شد: والدین دانش آموزان و نوجوانان عزیز  این مرز و بوم اجازه همراهی و مساعدت های لازم را در این زمینه داشته باشند و بگذارند تا دانش آموزان از فضاهای که در واقع در این سرزمین های نور و مناطق عملیاتی که در جنوب وجود دارد بهره مند شودند.

 وی در پایان خاطر نشان کرد: حقیقتا تاثیرات این اردوهای فرهنگی و معنوی  تربیتی تاثیر شگرفی را به نسل جوان می گذارد چرا آثار بسیار مثبتی در کردار و منش نوجوانان ایجاد می کند تا در مسیر مقابله با جنگ نرم که دشمنان که امروز خانواده ها و دانش آموزان  ما را هدف گرفته بتوانیم گام اساسی برداریم.

 

1008/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها