هنر و آثار هنري ماندگاري و اثرگذاري طولاني دارد

فرمانده سپاه اميرالمومنين(ع) : هنر و آثار هنري ماندگاري و اثرگذاري طولاني دارد و در استان ايلام ظرفيت هاي هنري و فرهنگي بالايي وجود دارد كه بايد از اين ظرفيت استفاده كرد و با تهاجم فرهنگي و جنگ نرم دشمنان مقابله كرد.
کد خبر: ۸۵۷۶۵۶۸
|
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ سردار سيد صادق حسيني، فرمانده سپاه اميرالمومنين(ع) استان ايلام، در مراسم اختتاميه جشنواره عكس استاني بسيج در تالار ماداكتوي اين شهرستان، اظهار كرد: دفاع مقدس نقطه عطف و برگ زريني از تاريخ ايران كهن و اسلام سرافراز است.

وي، با بيان اينكه تحليل جنگ و دفاع مقدس را مي توان با تحليل انقلاب اسلامي و پيروزي آن بررسي و تحليل كرد، افزود: اتحاد و همدلي مردم ايران اسلامي، رهبري و ولايت فقيه، توكل و توسل به قرآن و ائمه اطهار(ع) رمز پيروزي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه اميرالمومنين(ع) استان ايلام، يادآور شد: جنگ براي كشور و مردم ايران اسلامي برزگترين نعمت بود و در دفاع مقدس دانش نظامي و مهندسي ما افزايش پيدا كرد و دستاوردهاي بزرگي براي كشور به ارمغان آورد كه خودباوري و اتكا بر امكانات و ظرفيت هاي داخلي از جمله این نعمت هاست.

سردار حسيني، تصريح كرد: امروز هر آنچه به عنوان علم و تكنولوژي در كشور وجود دارد پايه ريزي آن به همت جوانان در دوران دفاع مقدس انجام شد و امروز به بركت دفاع مقدس انقلاب و نظام اسلامي در تمامي عرصه هاي از اقتدار و شكوه و عظمت در سطح جهان برخوردار است.

وي، در ادامه با اشاره به نقش هنر در ترويج ارزش هاي ديني و انقلابي، ابراز كرد: هنر يكي از خلاقيت هاي جنگ مي تواند ارزش هاي ديني و انقلاب را با ذوق و سليقه هنري در پيام كوتاهي با معنا و گستره اي زيادي به مخاطب ارائه دهد و مفاهيم ارزشمند را به جامعه انتقال دهد.

فرمانده سپاه اميرالمومنين(ع) استان ايلام، با بيان اينكه هنر و آثار هنري ماندگاري و اثرگذاري طولاني دارد، يادآور شد: در استان ايلام ظرفيت هاي هنري و فرهنگي بالايي وجود دارد كه بايد از اين ظرفيت استفاده كرد و با تهاجم فرهنگي و جنگ نرم دشمنان مقابله كرد.

سردار حسيني، گفت: امروز دشمن درصدد است با بخش هاي هنري و فرهنگي و با ابزارهايي مانند ماهواره و شبكه هاي اجتماعي، فرهنگ خودشان را به جوانان انتقال دهد و ما بايد خرده فرهنگ هاي بومي را پاس بداريم چون اين خرده فرهنگ ها فرهنگي بزرگ ايراني و اسلامي را مي سازد و با اين فرهنگ با فرهنگ منحط غرب مقابله كرد.

وي، در ادامه با بيان اينكه هر جا خدعه و خونريزي و فتنه اي ايجاد مي شود زير سر آمريكاست، اظهار كرد: امروز دشمن در لباس ديگري و با جنگ نيابتي به دنبال منافع نامشورع خود است و درصدد ضربه زدن به انقلاب و اسلام است و گروهك هاي تروريست و داعش و خائنين به حرمين شريفين از جمله اين خدعه و نيرنگ هاي آمريكاست.

فرمانده سپاه اميرالمومنين(ع) استان ايلام، با بيان اينكه ايران اسلامي امروز در خاورميانه حرف اول را مي زند، گفت: امروز ايران اسلامي فراتر از جهان اسلام به يك كشور قدرتمند جهاني تبديل شده است و اين به بركت قدرت ايماني مردم، رهبري ولايت فقيه و وحدت امت اسلامي و قدرت نظامي و دفاعي ايران اسلامي است.

وي، با بيان اينكه آل سعود نقش سرباز آمريكار را برعهده دارد، گفت: آمريكا در تلاش است كه منافع دنيا را تحت سيطره خود قرار دهد و امروز به دنبال نفوذ فرهنگي و اقتصادي و ساير بخش هاي در كشور است و بايد مراقب بود كه دشمنان به داخل كشور با بازرهاي مختلف نفوذ نكنند.

گفتني است، در اين مراسم از 4 عنوان كتاب «اخراجي»، «بلوط و باروت»، «نفس هاي يك قهرمان» و «به نام مادر» از كتابهاي نويسندگان ايلامي در حوزه دفاع مقدس رونمايي شد.

مراسم اختتاميه عكس بسيج به همت بسيج هنرمندان استان ايلام با700 اثر ارسالي از سوي هنرمندان ايلام و تقدير از 6 نفر برگزيده و 16 نفر شايسته تقدير در اين مراسم به كار خود پايان داد و آثار برگزيده به جشنوار سراسري دوسالانه عكس بسيج راه پيدا خواهند كرد.

در پایان این مراسم نیز نمایشگاه آثار برگزیده با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی استان افتتاح و مورد بازدید قرار گرفت.


ارسال نظرات
آخرین اخبار