محیط زیستی سالم و عاری از هرگونه آلودگی عزمی جدی را می طلبد

فرماندار بهاباد در دیدار مدیرکل محیط زیست استان یزد گفت: متأسفانه برخی از کارخانه ها و صنایع برای مردم مشکلاتی را ایجاد نمود اند؛ لذا داشتن محیط زیستی سالم و عاری از هرگونه آلودگی عزمی جدی را می طلبد.
کد خبر: ۸۵۷۶۵۳۸
|
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد: مدیرکل محیط زیست استان یزد به منظور بررسی مسائل و مشکلات زیست محیطی و اداره محیط زیست شهرستان بهاباد با فرماندار دیدار نمود.

مدیرکل محیط زیست استان یزد:

مسئولین باید هزینه های پنهان صنایع که به محیط زیست صدمه می زنند را در نظر بگیرند

مدیرکل محیط زیست استان یزد در این دیدار با اشاره به هزینه های پنهان راه اندازی کارخانه ها و صنایع که برای محیط زیست ایجاد می کنند گفت: با راه اندازی کارخانه ها مشکل اشتغال حل می شود؛ امّا بعضی از کارخانه ها و صنایع که در کنار شهرها ایجاد می شود هزینه ها و مشکلاتی زیست محیطی را برای مردم ایجاد می کنند که به هیچ وجه قابل جبران نیست.

"سیدحسین سادات موسوی" تصریح کرد: در برخی از شهرستان های استان، صنایع و کارخانه هایی که راه اندازی شده است مشکلات زیادی را هم برای مردم و هم برای محیط زیست ایجاد کرده است؛ لذا مسئولین باید هزینه های پنهان صنایع که به محیط زیست صدمه می زنند را در نظر بگیرند و یا از مزایای تولیدات آنها بگذرند و یا در منطقه ای دیگر و دور از شهر ایجاد شود.

وی به تأکیدات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت تدبیر و امید در حفظ محیط زیست اشاره نمود و خاطرنشان کرد: اگر تصمیم درستی در این زمینه اتخاذ شود تا شش سال آینده مشکلات زیست محیطی که ما در شهرستان ها داریم حل خواهد شد.

فرماندار بهاباد:

محیط زیستی سالم و عاری از هرگونه آلودگی عزمی جدی را می طلبد

فرماندار بهاباد در این دیدار با اشاره به برخی از پروژه های نیمه تمام محیط زیست شهرستان، خواستار افزایش اعتبارات محیط زیست بهاباد شد و گفت: متأسفانه شهرستان بهاباد از محرومیت بیشتری نسبت به سایر شهرستان های استان برخوردار است و امیدواریم با توجه بیشتر به این شهرستان برنامه ها و پروژه های بر زمین مانده به نتیجه برسید.

"عباس اقبال" با بیان برخی از مسائل و چالش های زیست محیطی شهرستان گفت: متأسفانه برخی از کارخانه ها و صنایع برای مردم مشکلاتی را ایجاد نمود اند؛ لذا داشتن محیط زیستی سالم و عاری از هرگونه آلودگی عزمی جدی را می طلبد و باید با قاطعیت در جهت اصلاح آن اقدام کرد.

وی تصریح کرد: وقتی آلودگی محیط زیست باعث سلب آسایش مردم شود و محیط زیست از بین برود و دیگر نشود در آن زندگی کرد؛ هیچ چیز حتی اشتغال جایگزین آن نمی شود.

در ادامه جلسه در خصوص مشکلات زیست محیطی کارخانه اسید سولفوریک و بعضی از واحدهای مرغداری شهرستان و همچنین ساختمان اداره و پاسگاه محیط زیست بهاباد بحث و تبادل نظر شد.

در این دیدار رئیس اداره محیط زیست شهرستان بهاباد و چند نفر از کارشناسان محیط زیست استان حضور داشتند.

 

ارسال نظرات