فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) گفت: امروز امنیت پایدار که یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری است در استان های آذربایجان غربی و کردستان فراهم شده است.
کد خبر: ۸۵۷۶۴۹۸
|
۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سردار سرتیپ پاسدار محمدتقی اوصانلو امروز در همایش اقتدار ملی، توسعه پایدار، امنیت مردمی در ارومیه اظهار داشت: از سال 90 سلسله اقداماتی برای ایجاد و تثبیت امنیت پایدار در مرزهای شمال غرب کشور آغاز شد به گونه‌ای که اکنون در مرزهای این منطقه خلا مرزی وجود ندارد.

وی افزود: اصلیترین محور در ایجاد امنیت اتکا به مردم منطقه و همراهی و همکاری آنان است و اصولاً وحدت حاکم بر مرزهای مناطق شمال غرب کشور بر همین اساس به دست آمده و استوار شده است در حالیکه در سالهای نه چندان دور تردد بیش از سه ساعت در جاده‌ها و مناطق منتهی به مرز‌ها ممکن نبود اما اکنون تردد شبانه روزی مردم و رزمندگان اسلام در مناطق مرزی جریان دارد.

سردار اصانلو تصریح کرد: هم اینک با همراهی عشایر و مرزداران منطقه امنیت پایدار و مثال زدنی در شمال غرب کشور حاکم است و همه این‌ها به واسطه تبعیت از ولی امر مسلمین که در پی بیانتشان در سال 88 بر لزوم ایجاد امنیت پیدار در منطقه تصریح کردند به دست آمده است و جای خوشحالیست که همین امنیت پایدار سبب شده تا امکان سرمایه گذاری‌ها در بخش‌های مختلف برای همگان فراهم آید.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) تصریح کرد: امروز در مرزهای 1300 کیلومتری کردستان و آذربایجان غربی هیچ خلاء مرزی وجود ندارد و صعب العبور بودن این مناطق مانعی برای رزمندگان اسلام در پاسداری از مرز‌ها به شمار نمی‌آید و جاده کشی‌های مستمر در کوه‌ها و دره‌ها در حال انجام است تا نه تنها دشمن نتواند نفوذ کند بلکه قاچاقچیان نیز نتوانند از این خلا‌ها به ببرند.

وی افزود: پدیده قاچاق اقتصاد مردم منطقه را تحت الشعاع قرار می‌دهد بنابراین با امنیت مرزی اکنون شاهدیم که تمام باراندازهای مشروبات الکلی جمع شده و امروز تقریبا تلفات مرزی قاچاقچیان که به صورت تردد غیرمجاز بود به صفر رسیده و علاوه بر آن فعالیت‌های عناصر ضد انقلاب در این پوشش نیز که منجر به تهیه سلاح و مهمات می‌شد برچیده شده است.

وی با اشاره به موضوع فاجعه منا، این واقعه را ناشی از بی‌کفایتی خاندان آل سعود در مدیریت اماکن متبرکه مسلمین ارزیابی کرد و با ابراز تسلیت به خانواده‌های داغدار افزود: جان باختن مسلین و حجاج کشورهای مختلف از جمله صد‌ها نفر از حجاج کشورمان در منا همه ملت مسلمان جهان را داغدار کرده است.

ارسال نظرات